Připravte se na svůj den D


1 bod

Hodnocení: 80 %

Přidáno: 06.04.2021

Jak si říct o peníze   Vladimír Forst, Ivan Pilný

Proč jsem si vybrala tuto knihu?

  • Myslím si, že umění sebeprezentace a prezentace vlastního produktu či služby je jednou z nejdůležitějších částí podnikání. Ať už jde o navazování spoluprací nebo oslovení investorů.
  • Tuto knihu jsem si vybrala v návaznosti na prezentování našeho projektu Secondhoof před investory a jako podporu pro prezentaci projektů na zkouškách. V dalších projektech mě čeká prodání mé myšlenky nebo mého produktu klientům.


DESATERO


1 - Jdeme s kůží na trh - Kde vzít peníze a nekrást?

  • Vaše prezentace by měla začínat a končit jednoznačným a dobře podaným vysvětlením, co budou mít investoři z toho, když vám dají požadované peníze.
  • Snažte se zřetelně vymezit, kdo vlastně jste.
  • Váš byznys musí mít jasně zformulovanou a jednoduchou vizi.
  • Budete muset zřetelně deklarovat vlastnickou strukturu.

Návodné otázky - Pro vás je to důležité, protože..., Pro vás to znamená..., Toto by vás mělo zajímat, protože..., Proč vám to říkám...


2 - Síla prezentace - Jak vyvolat nadšené "ahaa".

  • Všichni milujeme příběhy
  • Máte jen jednu příležitost začít
  • Forma a obsah prezentace musejí být v souladu
  • Vaše prezentace je určena posluchačům
  • Při přípravě prezentace zapojte obě mozkové hemisféry

6 zásad prezentace pro investory

  • Zaujměte - řekněte investorům, co budou mít z toho, že vám dají peníze
  • Prezentujete problém, potřebu, které váš nápad řeší
  • Vysvětlete svoje řešení
  • Podtrhněte jeho výhody
  • Podepřete svou prezentaci fakty
  • Uzavřete prezentaci sumarizací a nezapomeňte na akční kroky


3 - Znáte své posluchače? - Googlujte

  • Udělejte si představu, jak by jejich portfoliu vyhovovala investice, kterou po nich požadujete - je dobré vědět, jak investují
  • Musíte znát co nejvíce pocity, přání, touhy a obavy investorů
  • Investoři jsou úspěšní, protože jsou nepochybně orientovaní na výsledky, nikoli procesy
  • Podívejte se na svůj příběh, firmu, výrobek očima investorů
  • Měli by jste se rozhodnou, co primárně od investorů požadujete


4 - Struktura prezentace - Jak udržet pozornost posluchačů

  • Vaše prezentace musí mít jasnou a jednoduchou strukturu
  • Prezentací vedete posluchače vy
  • Vaše slova, věty a fráze musejí znít
  • Vaše prezentace nesmí být příliš dlouhá


5 - Obsah je králem - O čem to vlastně celé je?

  • Musíte jasně popsat problém, nebo potřebu
  • Předveďte výsledky
  • Naivní myšlenky vám investoři rozcupují
  • Přesvědčte investory, že zisk je dlouhodobě udržitelný
  • Mějte dokonalý přehled o situaci na trhu
  • Navrhněte nápaditý a realistický marketingový plán
  • Představte jasný záměr, jak budete sestavovat svůj tým
  • Nezapomeňte na plán pro nejbližší budoucnost


6 - Plánujeme byznys - Byznys je jako auto, sám jede jen z kopce.

  • Sepsáním podnikatelského plánu si ověřte, jestli vaše záměry dávají smysl
  • Králem jsou peníze
  • Jedinečný popis vašeho výrobku nebo služby pokrývající unikátním způsobem potřeby zákazníků
  • Jasně, stručně a jednoduše
  • Marketing za malé peníze
  • Akční plán
  • Přesvědčte, že umíte dodat

Základní otázky pro byznys plán před vyplňováním čísel:

  • CO chcete vyrábět a prodávat?
  • PROČ to budete vyrábět?
  • PRO KOHO jsou produkty/služby určeny?
  • JAK hodlá firma dodávat a prodávat?
  • KDO bude hrát ve firmě klíčové role?
  • a konečně KDY a ZA KOLIK budete prodávat?

Struktura byznys plánu

  • úvod
  • stručná sumarizace záměru
  • stručný popis produktu (produktu, služby, řešení)
  • zdůvodnění unikátního pokrytí potřeby zákazníka, proč právě tento produkt, proč právě teď
  • popis trhu, jeho segmentů a cílových skupin zákazníků
  • byznys model - jak vytvořit a udržet zisk
  • analýza konkurence
  • cíle podniku a vlastníků
  • obchodní a marketingová strategie
  • projektový plán
  • plán nákladů a výnosů, plán cash flow
  • návrh financování projektu
  • analýza rizik a návrhy jejich omezení
  • informace o klíčových hráčích projektu


7 - Vyjednávání - nebojte se vyjednávat

  • Pravidla vyjednávání nezměníte
  • Musíte se rozhodnout na místě
  • Bez přípravy to nevyjde
  • Úvaha nad velikostí požadované částky je důležitá
  • Stanovte si limit, za který určitě nepůjdete
  • Záměrné lži nemají naději.


8 - Stojíte před kamerou - Jak něco řeknete, je kolikrát mnohem důležitější, než co řeknete

  • První dojem je jedinečný
  • Řeč vašeho těla mnoho prozradí, ale také může zradit
  • Vnímejte své posluchače
  • Nervózní je každý, důležité je nervozitu ovládat


9 - Otázky jsou příležitost - Nejlepší způsob, jak lidi přesvědčit, je naslouchat jim

  • Otázky investorů znamenají zájem
  • Přemýšlejte, jaké otázky budou klást, některé jsou předvídatelné
  • Důkladná příprava je velmi důležitá
  • Nesnažte se odpovědět za každou cenu
  • Nebojte se nechat si otázku vyjasnit
  • Nelžete, zcela určitě to vyjde najevo
  • Snažte se zůstat klidní


10 - Příprava - Těžko na cvičišti, lehko na bojišti

  • Myslete na splnění svého snu
  • Nejdůležitější v přípravě je procvičování
  • Udělejte si seznam obtížných otázek, na které budete těžko odpovídat
  • Zvažte zda ke svému vystoupení nebudete potřebovat kolegu nebo pomocníka
  • Pečlivě zkontrolujte, zda odjíždíte na prezentaci se vším, co k ní budete potřebovat
  • Zkontrolujte si své poznámky a materiály, které chcete rozdat investorům
  • Snažte se už při příjezdu být v klidu


11 - Byznys má být od začátku globální

  • Strategie není jen to co udělat, ale také co neudělat
  • Vždycky uvažujte o světovém trhu
  • Překlad do angličtiny nestačí
  • Myslete na prodej firmy


Citáty úspěšných podnikatelů:


  • "To, čeho se lidské bytosti obávají více, než smrti, je veřejné vystoupení." - PETER URS BENDER
  • "Jsou tři důvody proč pracovat. Jeden je vydělat peníze, druhý užít si trochu legrace a třetí? Nezapomeňte vydělat nějaké peníze." - THEO PAPHITIS
  • "Vždycky jsou tři druhy prezentace. Jedna, kterou připravujete, druhá, kterou přednesete, a třetí, kterou byste si bývali přáli přednést." - DALE CARNEGIE
  • "Abyste zdvojnásobili účinek své prezentace, použijte polovinu slov." - PETER URS BENDER
  • "Zákazník má vždycky pravdu."
  • "V byznyse nemůžete uspět bez víry v to, že právě váš byznys bude ten nejlepší na světě." - ROBERT SOBEL
  • "Vyjednávání je moje forma umění. Někdo maluje krásně na plátno, jiný píše poezii, já uzavírám krásné obchody." - DONALD TRUMP
  • "Uberte na síle hlasu a přidejte na síle svých argumentů." - LIBANONSKÉ PŘÍSLOVÍ
  • "Co se může po*rat, to se po*ere." - MURPHY
  • "Doufejte v to nejlepší a připravte se na nejhorší. "
  • "Čím výš vzlétneme, tím menší se zdáme těm, kteří nedovedou létat." - FRIEDRICH NIETZSCHE


Otázky ne které byste si měli odpovědět před vstupem před investora:

  1. Představte sebe, svůj tým nebo společnost, popište, co jste dosud dělali.
  2. Jaký je váš nápad, výrobek, služba, k čemu se dá použit?
  3. Jak váš nápad vypadá, funguje?
  4. Kdy vás to napadlo, co vás k tomu přimělo?
  5. Vysvětlete svůj nápad a popište jeho silné stránky.
  6. Je váš výrobek v něčem problematický? Má i své slabé stránky?
  7. Popište šance vašeho byznysu, konkurenci, trendy, možnosti exitu.
  8. Proveďte analýzu rizik - hrozby, cash flow, potenciální nebezpečnost.
  9. V čem je váš výrobek nebo služba jedinečný?
  10. Za kolik budete prodávat? Uveďte výrobní, prodejní a koncovou cenu.
  11. Jak o sobě dáte vědět - marketing?
  12. Kde budete prodávat?
  13. Kolik jste už utratili na svůj záměr?
  14. Uveďte další možné zdroje peněz.
  15. Jakou částku budete od investorů požadovat?
  16. Co po investorech žádáte?
  17. Jak velký podíl hodláte investorům nabídnout?


Závěr:


  • Tato kniha mi dala cenné know-how pro prezentaci svého projektu před investory. Připomněla mi otázky, na které si musím odpovědět vždy, až budu rozjíždět nový projekt - zjistím tak míru jeho realizovatelnosti.
  • Spolu s knihou jsem sledovala i pořad DEN D na YT. Zde jsem viděla přímé reakce a mohla jsem se poučit z chyb a inspirovat z úspěchů.
  • Tuto knihu doporučuji všem, kteří chtějí mít po ruce návod, jak si říct o peníze investorů, jak se připravit, jak jednat a na co si dát pozor. Tato kniha mi byla velmi užitečnou a znalosti využiji jak u zkoušek, tak do budoucna klidně jako v roli investora.




Hodnocení: 80 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Švecová Jana - 19.05.2021 - 15:44


Musím říct, že prezentací ke zkoušce jste velmi zaujali Vaška :-). Tak jestli je to práce téhle knihy, tak musí být vážně skvělá... možná jste ale tolik zapůsobili i proto, že je projekt skvělý :-)...

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: