Připrav se na Den D


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 12.12.2022

Jak si říct o peníze   Vladimír Forst, Ivan Pilný

Proč jsem si tuto knihu vybrala?

Kniha se ke mě dostala už asi před rokem, kdy mi přišla poštou jako překvapení od Barči, které se snažila podpořit můj tehdejší reading plán. Již před rokem jsem z ní čerpala na zkoušky, kdy jsme měli prezentovat naše projekty, jakožto elevetor pitch před investory. A tak jsem se teď rozhodla se k ní konečně vrátit a dokončit ji, protože jsem šla na meeting nebo pohovor dá se říct a tak jsem usoudila, že když nemám danou agendu ani předem řečená očekávání z ruhé strany tak, že mi rozhodně neuškodí si projít teorii spojenou s prezentováním. S tím, že bych ještě ráda dodala, že knihu je potřeba brát lehce s rezervou, protože byla vytvořena už v roce 2011 spojena ku již neexistujícímu pořadu DEN D, avšak si myslím že celkové gro knihy je stále validní. 


Důležité pojmy:


1 - Jdeme s kůží na trh

Prezentace by měla začínat a končit jednoznačným a dobře podaným vysvětlením! Snažte se zřetelně vymezit, kdo vlastně jste.

= KEEP IT SIMPLE! (tímhle jest se na pohovoru hodně řídila, vždy jsemzačala rozvedla svou odpověď a na konci mého povídání jsem to shrnula do jedné věty s hlavní myšlenkou a jasnou odpovědí)


2 - Síla prezentace *

Je jen jedna příležitost začít!

Forma + obsah prezentace musejí být v souladu

Vaše prezentace je určena posluchačům!


3 - Znáte své posluchače?

co ríká strýček Google?

tohle je snad něco co už v Tiimi používáme snad všichni, příprava na VŠE!! Je to za mě základ před jakoukoliv schůzkou- kvalitní a velký research a ani u prezentcí tomu není jinak!


U prezentace pro investory:

Udělejte si představu, jak by investice vyhovovala jejich portfoliu- jak investují, co primárně od investorů požadujete

Musíte znát co nejvíce pocity, přání, touhy a obavy investorů

Koukejte na vše očima investorů


4 - Struktura prezentace

- Jasná a jednoduchá struktura

- Vaše slova, věty a fráze musejí znít a vést posluchače


5 - Obsah je králem

- Popsat problém, či potřebu-> předveďte výsledky

X naivní myšlenky

- Mějte dokonalý přehled o situaci na trhu -> navrhněte kretivní, ale realistický marketingový plán (tím ukážete, že víte jak sehnat zákazníky) -> plán pro nejbližší budoucnost


6 - Plánujeme byznys


(U mé sebe prezentace jsem kladla velký důraz na akční plán do budoucna týkající se daného projektu, který byl na schůzce řešen a na dobré ,,prodání’' mých dovedností, kterými bych vrámci projektu mohla já přispět. Avšak teď zpětně, když jsem na schůzku reflektovala tak si uvědomuji, že jsem až moc fixovaná na to co já mohu nabídnout a neprobrala jsem až moc do detailu to co by za to bylo… co může nabídnout protistrana… bod o výplatách, bonusech a podobných věcech jsme řešili, avšak teď zpětně si uvědomuji, že jsem na to měla více dbát a dotat se víc do hloubky, protože v tom zatím stále 100% nemám jasno.)


7 - Vyjednávání

- Bez přípravy to nevyjde

- Úvaha nad velikostí požadované částky je důležitá

- Stanovte si limit, za který určitě nepůjdete



8 - Stojíte před kamerou - Jak něco řeknete, je kolikrát mnohem důležitější, než co řeknete


9 - Otázky jsou příležitost


10 - Příprava


11- Jedno navíc 

- Strategie není jen to co udělat, ale také co neudělat! 

- Vždycky uvažujte o světovém trhu


Myšlenky ke zmíňce:


* 6 zásad prezentace pro investory (doplněk k bodu 2,)

  1. Zaujměte - řekněte investorům, co budou mít z toho, že vám dají peníze
  2. Prezentujete problém, potřebu, které váš nápad řeší
  3. Vysvětlete svoje řešení
  4. Podtrhněte jeho výhody
  5. Podepřete svou prezentaci fakty
  6. Uzavřete prezentaci sumarizací a nezapomeňte na akční kroky



Závěr:

Na závěr pro ty co to dočetli až sem… jaký jsem udělala dojem a zda mi můj plán vyšel zatím, ještě nevím, ale s klidným svědomím mohu říci, že jsem v ten daný moment odvedla nejlepší práci jakou jsem mohla a ze schůzky jsem odcházela s vážně dobrým pocitem! 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: