Online marketing
kolektiv autorů
Motivace k přečtení:
Chtěl jsem si přečíst něco o online marketingu, zejména pak něco o sociálních sítích, protože si myslím, že v téhle době je tento marketing jeden z nejefektivnějších.
Splnila kniha moje očekávání?
Kniha mi dala některé nové pohledy, postřehy, nápady nebo znalosti. Ale čekal jsem od téhle knihy víc. Jelikož kniha je z roku 2014 a progres, jaký online marketing od té doby udělal, zejména pak sociální sítě je obrovský a kniha z velké části už není aktuální. Druhý problém je ten, že se v knize vyskytuje hodně odborných slov spojených s programováním, webovými stránkami nebo marketingu. Proto si knihu nemůže přečíst úplný “lajk”.
Co kniha obsahuje:
V knize je pět témat: SEO a vyhledávání, placená reklama, webová analytika, sociální média a další techniky online marketingu.
Co jsem se z knihy dozvěděl:
Výhody knihy:
Nevýhody:
Slovník pojmů:
cost-per-thousand = platba za zobrazení
cost-per-click = platba za proklik
cost-per-action = platba za akci
pay-per-placement = model platby za umístění ve vyhledávacím adresáři
Inzerent = ten, kdo kupuje reklamu a chce být viděn
Mediální dům/vydavatel = vlastník mediálních ploch, který reklamu prodává
Open rate = počet příjemců, kteří otevřeli sdělení k celkovému obeslanému publiku
Click through rate = poměr příjemců, kteří v zaslaném e-mailu kliknuli na odkaz
Závěr:
Tuto knihu bych spíše nedoporučil. Myslím si, že se v tomhle odvětví dá najít mnoho lepších knih. Ale i tak mi kniha dala něco nového - informace, znalosti, techniky a jsem rád, že jsem si tuto knihu přečetl. Protože jsem zjistil, že bych si neměl knihu vybírat podle obalu, ale podle obsahu.