Online marketing


1 bod

Hodnocení: 88 %

Přidáno: 02.12.2019

Online marketing   kolektiv autorů

Online marketing

kolektiv autorů



Motivace k přečtení:


Chtěl jsem si přečíst něco o online marketingu, zejména pak něco o sociálních sítích, protože si myslím, že v téhle době je tento marketing jeden z nejefektivnějších.


Splnila kniha moje očekávání?


Kniha mi dala některé nové pohledy, postřehy, nápady nebo znalosti. Ale čekal jsem od téhle knihy víc. Jelikož kniha je z roku 2014 a progres, jaký online marketing od té doby udělal, zejména pak sociální sítě je obrovský a kniha z velké části už není aktuální. Druhý problém je ten, že se v knize vyskytuje hodně odborných slov spojených s programováním, webovými stránkami nebo marketingu. Proto si knihu nemůže přečíst úplný “lajk”.


Co kniha obsahuje:


V knize je pět témat: SEO a vyhledávání, placená reklama, webová analytika, sociální média a další techniky online marketingu.


Co jsem se z knihy dozvěděl:


  • jaké jsou 4 ingredience pro úspěch na soicálních sítích: vtip, výhodnost, okamžitost, osobní přístup
  • jaký je rozpor ve vnímání důvodu působení firmy na sociálních sítích -> společnosti ne zcela rozumí tomu, proč s nimi spotřebitelé komunikují prostřednictvím sociálních sítí.
  • příspěvky fb stránky se zobrazují 14-18% fanouškům dané stránky
  • jak funguje e-mail marketing, content marketing nebo remarketing 
  • kontroverze vzbuzuje zájem


Výhody knihy:


  • na knize se podílí několik autorů, tudíž tam je více pohledů
  • nabízí rozhovory s odborníky
  • píše se hodně o placené reklamě a reklamě na facebooku


Nevýhody:


  • kniha není z velké části aktuální
  • hodně odborných pojmů a za mě zbytečných informací


Slovník pojmů:


cost-per-thousand = platba za zobrazení

cost-per-click = platba za proklik

cost-per-action = platba za akci

pay-per-placement = model platby za umístění ve vyhledávacím adresáři

Inzerent = ten, kdo kupuje reklamu a chce být viděn

Mediální dům/vydavatel = vlastník mediálních ploch, který reklamu prodává

Open rate = počet příjemců, kteří otevřeli sdělení k celkovému obeslanému publiku

Click through rate = poměr příjemců, kteří v zaslaném e-mailu kliknuli na odkaz


Závěr:


Tuto knihu bych spíše nedoporučil. Myslím si, že se v tomhle odvětví dá najít mnoho lepších knih. Ale i tak mi kniha dala něco nového - informace, znalosti, techniky a jsem rád, že jsem si tuto knihu přečetl. Protože jsem zjistil, že bych si neměl knihu vybírat podle obalu, ale podle obsahu.



Hodnocení: 88 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Václav Švec - 12.12.2019 - 17:54


Velmi hezky strukturovaná esej. Líbí se mi styl alá Edward de Bono (plusy a mínusy). A i přes to, že kniha nebyla úplně dobře zvolena, dokážeš z ní něco získat = správné nastavení mysli. Líbí se mi, že si vytváříš slovníček pojmů. Jsi si jist tím, že jsou tyto tři cost-per-thousand = platba za zobrazení; cost-per-click = platba za proklik; cost-per-action = platba za akci definovány správně?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: