Odvaha podnikat


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 09.03.2021

Odvaha podnikat   Fernando Trías de Bes

Odvaha podnikat 

Fernando Trías de Bes


“K tomu , aby byl člověk podnikatelem , je třeba vědět , jak přijímat rány od života.”


“Podnikatel je ten, kdo plave v nejistém světě, aby ti, kdo pro něj pracují, mohli mít pocit, že svět je bezpečné místo.”


O čem kniha ?


Proč jsem si knihu vybral ?

Název pro mě zní docela atraktivně,hlavně v názvu mě  zaujalo slovo “Odvaha ”.

Vím že chci  rozhodně podnikat, ale možna nemám dost odvahy pro rozvoj dalších projektu, kvůli strachu z neúspěchu . Ten neúspěch už jsem zažil minule a věřím že tato kniha mě snad pomůže ten strach překonat .  


Můj názor 

Drobná knížečka, která obsahuje praxí ověřené rady a tipy jak si počínat v podnikání. Není upovídaná a vychází z praxe, o to je užitečnější.Autor hovoří o všech problémech velice otevřeně a bez obalu. Nesouhlasím úplně se vším, co píše Fernando . Třeba ve faktoru 1. Zakládat podnik s motivem, ale bez motivace autor říká, aby lidé vůbec nešli do podnikání toho, co neznají. Z autorova pohledu,přišlo mi , že máte podnikat v tom a jedině v tom oboru, ve kterém jste vyučeni a několik let v něm pracujete. Ale realita taková ,že  lidi hodně často začínají podnikat v odvětvích, které vůbec neznají a prosadí se.Jen se v tom konkrétním oboru budou muset trochu dovzdělat.


Jak se mi kniha hodí do praxe?


Autor má fakt dobré rady, zkušenosti, názory a tim hodí mě do praxe, hlavně budu davat pozor na tě 14  klíčových faktorů neúspěchu.


Faktory NEÚSPĚCHU:

1.     Zakládat podnik s motivem, ale bez motivace.

2.     V jádru nebýt skutečným podnikatelem.

3.     Nebýt bojovník, postrádat soutěživou povahu.

4.     Být závislý na partnerech, i když se bez nich ve skutečnosti obejdete.

5.     Vybrat si partnery, aniž byste si byli jistý, že se jejich povaha slučuje s tou vaší.

6.     Odměňovat stejně za nestejný přínos.

7.     Nedostatek důvěry a komunikace mezi partnery.

8.     Věřit, že úspěch závisí na nápadu.

9.     Vrhat se do obru, který nemáte rádi nebo o něm nic nevíte.

10.  Volit neziskové nebo stagnující ekonomické sektory.

11.  Závislost potřeb vaší rodiny a vašich materiálních ambicí na úspěchu vašeho podniku.

12.  Stát se podnikatelem, aniž byste vzali na vědomí, jak to ovlivní rovnováhu vašeho života.

13.  Vytvářet a udržovat podnikatelské modely, které nevytváří zisk rychle a trvale.

14.  Nevědět, kdy odejít.


Závěr

Jsem rád, že jsem tu  knihu přečetl. Na začátku přišlo mi, že autor chtel mě jako čtenáře vystrašit. Ale jak sám říká, není to ve skutečnosti černá knížka podnikatele; je to černá knížka falešného podnikatele. Skutečný podnikatel nebude ani v nejmenším zmaten čímkoliv, o čem se v knize píše. Cílem knihy není podnikatele odradit. Je jím vlastně pravý opak – pomoci skutečnému podnikateli najít sama sebe a vydat se za dobrodružstvím podnikání.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



- 18.03.2021 - 21:35


Líbí se mi, že jsi v knize hledal konkrétní řešení pro překonání strachu. Je super, že o poznatcích přemýšlíš a utváříš si na ně vlastní názor. V eseji bych ocenil větší reflexi na přenesení do praxe.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: