Odkud se berou dobré nápady
Odkud se berou dobré nápady ?
Pomalé tušení - znamená , že nápad začíná jako intuice či odhad a poté časem roste. Nejme si jisti proč je nápad pro nás důležitý ale jsme k nápadu přitahováni. Inovace přichází z akumulace menších nápadu. Průlomové nápady skoro nikdy nepřicházejí v momentu. Jedním z mýtů kreativního procesu je Heureka monet. Inovativní myšlenky potřebují čas na vývoj s čímž jsem se také seznámil při studiu inovativního podnikání. Teprve když dáme myšlence jeden až dva roky na dozrání tak se nám stane více přístupnou a vznikne z toho něco promyšleného a validního.
Nápady potřebují čas
Další důležitou věcí je , že když se nápady formují , tak se potřebují srazit s dalšími myšlenkami. Často to co změní naší myšlenku v průlomový nápad je jiná myšlenka , kterou má v hlavě nikdo jiný. Je tak důležité vymyslet sytém jak sdíleně přemýšlet s čímž pracujeme velmi často v Tiimi. Je důležité si uvědomit , že online svět je světem informací a je to motorem nárustu vzniku nápadů. Nárust propojeností a možnost si propůjčit nebo se inspirovat někým jiným je v dnešní době velkým podnětem jak inovativní nápady v této době vznikají.
Propojenost , při vytváření nápadů je hlavním podnětem inovací.
Je možné oslovit nové lidi , kterým třeba chybí kousek k dodělání nápadu a pomocí propojení vzniká něco nového.
Dobré nápady nepřicházejí z něčí hlavy , místo toho přicházejí z venku a to ze sociální interakce. Nápady vznikají při konverzaci se spolužáky z Tiimi. Chcete skvělí nápad ? jděte do kavárny , promluvte si s někým , prodiskutujte své nápady s někým jiným ! To je jedním z důvodů proč velké společnosti jako Facebook, Google , Snapchatt vytvářejí místa kde si zaměstnanci mohou odpočinout a diskutovat nad nápady , společně trávit čas.
ATP : Začnu více chodit do společenských prostorů jako zmíněná kavárna , knihovna nebo trávení času v Tapu. Dám tak prostor sdílení nápadů a mohu se obohatit ostatními jejich podněty , které mohou rozvíjet podnikatelský záměr a stejně tak mohu poodhalit nedostatky, které mi stojí v cestě realizace projektu.