Od nápadu k podnikatelskýmu plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.12.2023

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Od nápadu k podnikatelskému plánu


Založení firmy může znít trochu dospěle, ale i my dvacetiletí můžeme snít ve velkém a uskutečnit to! Pojďme si rozebrat, jak se od skvělého nápadu dostaneme k legálnímu podnikatelskému plánu.


Dobře, tak zaprvé, kde se berou nápady? Obvykle je to tak, že si všimneme nějakého problému nebo vidíme, že nám ve světě něco chybí. Znáte to, ten moment, kdy se vám rozsvítí žárovka! Poté se vrhneme na průzkum trhu. V podstatě jde o to, že zjišťujeme, kdo jiný co dělá, koho by náš nápad mohl zajímat a jestli ho lidé opravdu chtějí.


Nyní si promluvíme o tom, jak náš nápad oficiálně zrealizovat. Musíme ho vyjádřit slovy, jako je prohlášení o poslání, které říká, proč je náš nápad úžasný. To se stane jádrem našeho podnikatelského plánu. Jakýmsi plánem, který ukazuje, jak náš nápad uskutečníme. Jsou v něm všechny ty super věci, jako jak bude naše podnikání fungovat, jak o něm všem řekneme, a dokonce i nějaké předpovědi ohledně vydělávání slaďoučkých peněz.


Vytváření podnikatelského plánu je jako skládačka. Vymýšlíme, jak budou věci probíhat ze dne na den, kolik si budeme účtovat a odkud budou pocházet peníze. Ale nejen hádáme, přemýšlíme o tom, co by se mohlo pokazit a jak to řešit. Chytrý, že?


Podnikatelský plán není jen pro nás. Je to něco jako náš způsob, jak říct ostatním: "Hej, podívejte se na tuhle úžasnou věc, kterou dělám!". Investoři, partneři, a dokonce i náš budoucí tým musí pochopit, o co nám jde. Takže to musíme udělat jasně a vzrušujícím způsobem.

Podnikatelský plán není určen jen pro nás. Je to něco jako náš způsob, jak říct ostatním: "Hej, podívejte se na tuhle úžasnou věc, kterou dělám!". Investoři, partneři, a dokonce i náš budoucí tým musí pochopit, o co nám jde. Takže to musíme udělat jasně a vzrušujícím způsobem.


Stručně řečeno, přejít od náhodného nápadu k legálnímu podnikatelskému plánu je naprosto proveditelné i pro nás dvacetileté. Je to jen o kreativitě, troše strategie a uskutečnění našich snů. 

Nejvíce užitečný mi asi přišly kreativní techniky generování nápadů a zároveň ty techniky budeme využívat v našem dalším projektu.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: