Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.03.2022

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Od nápadu k podnikatelskému plánu


Proč jsem si knihu vybral?


Knížka je potřeba k zápočtu. Ale i tak bych se k ní dostal, jelikož nemám příliš rozšířené znalosti v oblasti podnikatelského plánu. Beru to jako vstup do této oblasti a odbornější literatury, jelikož tu bych momentálně nezvládl.


Poznatky z knihy


1.

Z pozice někoho, kdo si neprošel mnoha projekty je zajímavá hned první část. V mnoha projektech je tým sestavený z lidí, kteří spolu začali fungovat pouze na základě stejného nadšení pro věc. Už jen čas ukáže, zda je to do budoucna udržitelné. Bylo zajímavé si porovnat, jaké výhody a nevýhody má projekt složený pouze z jednotlivce nebo naopak z 5členné skupiny. Je pravda, že se celé studium potýkám s problémem, že co si člověk neudělá sám, nemá a radši si vše dělat sám. Fatální chyba, na které aktivně pracuji. Víc hlav víc ví a dobře poskládaný tým bude vždy efektivnější než samotný jedinec.


2.

Konvergentní X Divergentní myšlení

Konvergentní myšlení je analytický přístup a hledá řešení na základě předchozí zkušenosti a znalosti. Tento způsob používáme nejčastěji jako jednotlivci. Naše hlava používá automaticky osvědčené postupy a známé procesy k nalezení toho nejlepšího řešení.

Divergentní myšlení si naopak zakládá na schopnosti udělat krok zpět a hledat jinou alternativu. Musíme náš mozek donutit vystoupit ze své bubliny, udělat krok zpět a hledat jiné originální možnosti. Musíme být ochotní se ponořit do problematiky dané věci a rozšířit své obzory – tak vzniká proces hledání nápadu. 


Jaké jsou metody na hledání nápadu? 

V knize je uvedený klasický Brainstorming a Painstorming nebo Myšlenkové mapy. Nejvíce mě zaujala metoda 6-8 nápadů v 5 minutách, protože jsem o ní nikdy předtím neslyšel. Papír o velikosti A4 se rozdělí do 6 políček, každý pracuje sám a po dobu 5 minut kreslí nápady. Následuje probrání s týmem a pak jednotlivci mohou pokračovat dále. Tutu metodu bych chtěl vyzkoušet v praxi. Přijde mi hodně zajímavá a podle mého názoru může hodně podpořit introverty v divergentním a kreativním myšlení či vyjadřování. 


3. 

Zjišťujeme realizovatelnost nápadu

Musíme být schopni rozeznat, zda se jedná o náš nápad či pouze podnikatelskou příležitost. Na základě toho totiž musíme být schopni vybudovat firmu, která bude ideálně generovat zisk. Podnikatelská příležitost je neuspokojená potřeba trhu, špatně využité zdroje nebo oboje. My musíme tuhle vadu najít a využít ji.




4. 

Ověřujeme zájem zákazníků

Zájem zákazníků můžeme ověřit metodou Design thinking. Což je podrobný průzkum a identifikace uživatelských potřeb. Podrobný postup najdete v knize.



Závěr

Ačkoli jsem měl knihu pouze ke zkouškám, nepochybně ji využiji v praxi.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: