Knížka mě zpočátku moc nebavila a dlouho jsem hledal důvod a odhodlání ji dočíst, ale vlastně jsem si v ní nakonec našel svoje. Část informací z knihy znám z podnikatelského a managerského prostředí mých rodičů, část už z našich, dnes jedenácti, TSek a 4 roky na obchodní akademii na mě také něco zanechaly. Také jsem zde ale našel něco, co jsem neznal a co mě zaujalo.
Na začátku knihy mě zaujala tato věta: „Kniha Vám pomůže najít zdravou rovnováhu mezi naivním optimismem a přehnaným strachem z rizika.“ Ta totiž popisuje můj skutečný problém a v tu chvíli mi její přečtení začalo dávat smysl. Nejsou ty projekty, které mám někde vzadu v hlavě naivní? Nebo není něco z toho fakt super nápad, se kterým se jenom bojím jít ven? Přečtení mi pomohlo minimálně v uvědomění této problematiky.
Teorii o kreativních technikách jsem využil již dříve při přípravě na jedno z našich dřívějších TS. Konkrétní techniku, kterou osobně používám jsou mindmaps, které mi pomáhají utřídit si vlastní myšlenky. Při letošních volbách jsme při přípravě úspěšné kampaně do Akademického senátu PEF ČZU použili techniky brainstormingu a painstormingu hned v několika případech (např. hledání vhodných forem kampaně a vhodných sloganů pro naši kampaň).
Kdybych si měl vybrat jednu věc, která mě v knize zaujala a neznal jsem ji, byl by to DesignThinking. Způsob, který využívá team profesionálů z různých oborů k vyřešení konkrétního problému a hledání inovací. Dá se ale také paralelně přenést na rozjezd podnikání. Tato metoda mi dává smysl především kvůli možnosti se retrospektivně vracet k předešlým krokům, jak je vidět na tomto nákresu.
Další kapitola, která mě donutila se zamyslet, byla součást podnikatelského plánu, konkrétně kapitola Proč zrovna já, ve které si máte položit otázky: Proč právě já uspěji s tímto nápadem? Co mám, znám, umím?
Poslední věc, kterou zde chci zmínit už jenom z toho důvodu, že vím, že se k ní brzy vrátím, je crowdfunding. Tento způsob financování mi totiž přesně sedí do mého vlastního prvního Tiimi cestovatelského/vzdělávacího/zážitkového projektu, který neplánujeme prvoplánově za účelem zisku, ale spíše vzdělání/zážitků, a který začneme brzy realizovat.
Knížku bych doporučil zejména tomu, kdo neví kde a jak s podnikáním zažít, ale přidanou hodnotu si tam, dle mého názoru, může najít každý, kdo bude chtít.