Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 16.03.2022

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Proč jsem si knihu vybral?


V této knize jsem se zaměřoval primárně na problematiku Design Thinking, The Lean Startupu a nástrojů pro tvorbu business modelů.


Hlavní myšlenky a znalosti, které si z knihy odnáším:


Design Thinking 


Design Thinking je inovační strategie zaměřená na uživatele. Primárně je orintovaná na inovace, ale je možné ji využít i při rozjezdu kteréhokoliv projektu v Tiimiakatemia. Design Thinking je radikálně na vzestupu v korporátním prostředí, jezna z firem, která Desing Thinking využívá je například Google. 


Design Thinking stojí na podrobném průzkumu a identifikaci uživatelských potřeb

při návrhu výrobků a služeb. Klíčové je pro Desing Thinking rozsáhlý kvalitativním uživatelském výzkumu. Nejčastěji se používají rozhovory a pozorování. Klíčové je získat názor potencionálních uživatelů, porozumět tomu jak se chovají a zjistit insighty, které jsou pro ně důležité. Celá tato metodika stojí na názoru, že pokud navrhujeme něco pro někoho jiného než jsme my, tak je důležité se do něho vcítit a pochopit ho.


Postup Design Thinkingu:



The Lean Startup


Lean Startup (LS) je inovativní metoda pro startupy. Navazuje na filozofii štíhlé výroby

(lean manufacturing) a aplikuje ji mimo výrobní prostředí. V počátku tuto metodu využívaly především startupy zaměřené na technologie. Dnes se rozšíříla do všech odvětví a jedná se o skvělou metodu, které má velké využití právě v prostředí Tiimiakatemia, jelikož je to univerzální postup a sada principů, které lze aplikovat na jakýkoliv začínající projekt.


Cílem Lean Startupu je co nejlépe vylepšit procesy, minimalizovat ztráty a plýtvání na minimum. Podle metody Lean Startup je největším plýtváním tvorba výrobku nebo služby, které nikdo na trhu reálně nechce. nepotřebuje. Stojí nás to drahocenné zdroje, které nám nikdo po neúspěchu nikdo nevrátí. Podobně jako Design Thinking je ve středu této metody zákazník, měli bychom ho totiž do vorby služby nebo produktu zapojit, co nejdříve. Vždy by nás mělo zajímat, co je pro zákazníka důležité a jak zákazníkovi může náš produkt nebo služba usnadnit život. Jelikož pokud náš produkt nebo služba zákazníkovi vyřeší nějakou potřebu, tak za něj bude s největší pravděpodobností ochoten zaplatit.


Nástroje pro tvorbu business modelů:


Business Model Canvas:


Autorem je Alex Osterwalder, který vytvořil jednoduchý nástroj pro popsání byznys modelu firmy. Tvrdí, že pokud firma není schopna inovovat svůj business model nemůže za trhu uspět. Pro naše projekty v Tiimiakatemia může být business model velmi důležitou konkurenční výhodou. Business Model Canvas je rozdělen do jednotlivých segmentů, do kterých se zapisují klíčové věci pro fungování každé firmy.


Lean Canvas:


Lean Canvas je adaptací modelu Business Model Canvas. Autor Lean Canvasu (Ash Maurya) se inspiroval populární filozofií The Lean Startup. Jeho podstatou je propojení mezi problémem a řešením. Zakládá na tom, že pokud projekt najde u zákazníků dostatečně silný problém, který projekt dokáže vyřešit, tak se zvyšuje pravděpodobnost na úspěch. V modelu Lean Canvas nenajdeme tato pole: klíčoví partneři, klíčové aktivity, klíčové zdroje a vztahy se zákazníky.


Závěr


Kniha se mi moc líbila, ale trochu mě mrzí, že někdy až moc přebírá poznatky od jiných autorů, takže mě zas tolik neobohatila. Každopádně bych ji doporučil přečíst každému, kdo v Tiimiakatemia začíná, věřím, že mu dá zajímavý přehled o tom jak začít podnikat.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: