Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 01.11.2021

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Úvodem

Tuto knížku jsem si vybrala primárně kvůli zápočtu na předmět Provoz a hospodaření malého podniku, další důvod byl osobní a to ten, že mám neustále hlavu plnou nápadů, které se mi však náročně převádím do reality – tato kniha zněla, že v sobě nese odpovědi a přesto, že se jedná o jednoduchou četbu, jsem jich plno našla.


Z této knihy (obecně z téhle problematiky a metod) vychází kurz “Podnikni to”, kterým jsem prošla minulý rok a proto se mi kniha lehko četla a v plno věcech zásadně doplňovala mé již dříve nabyté vědomosti. Procházením v knize popsaných krocích jsem si lépe propojovala přednášky a úlohy z praxe do celkového kontextu užitečnosti a relevance celého konceptu vývoje “od nápadu k podnikatelskému plánu”. 


Teď bych již ráda shrnula pro mě zásadní poznatky. Tak jdeme na to!


V první kapitole hledáme nápady, zde pro mě byly byly zásadní tyto dvě věci : 

  • rozdíl mezi diverentním a konvergentním myšlením, jeho nutná symbióza a naladění na stejnou vlnu v týmu při určitých činnostech,
  • model painstormingu, který jsem dosud neznala a shledávám ho velice užitečným v případech, kdy brainstorming ani aktivita 6_8_5 nestačí. Painstorming brzy plánuji vyzkoušet, jelikož model pozorování a hledání problémů v reálném světě mi přijde velice praktický.


Z dalších kapitol Lean Canvas – tuto pomůcku jsem již několikrát použila a zde jsem si opět přiblížila, jak jednoduše, rychle a stručně můžeme zhodnotit jestli náš (zprvu dokonalý) nápad má opravdu smysl. Doplněním o Lean Startup, který i vyzkouší produkt mezi lidmi, tudíž vede k poučení, zda je o produkt vůbec zájem, má člověk našlápnuto k výrazně vyšší pravděpodobnosti na úspěch.


Z kapitoly o podnikatelským plánu si odnáším hlavně strukturu, ke knize a detailnějšímu popisu každé položky bych se ráda vrátila, až plán budu vypracovávat.


  1. Shrnutí
  2. Charakteristika produktu a vlastníka
  3. Analýza trhu a zákazníků
  4. Analýza konkurence 
  5. Analýza dodavatelů 
  6. Personální zabezpečení 
  7. Marketing
  8. Finanční plán 
  9. Analýza rizik
  10. Vyhodnocení projektu 
  11. Přílohy


Závěrem...

...bych napsala, že tato kniha se mi objeví nejspíš ještě mnohokrát v rukách, jelikož je nesmírně užitečným návodem, jak s menším rizikem odstartovat potenciálně úspěšné podnikání:–)




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: