Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.03.2022

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Od nápadu k podnikatelskému plánu


Proč začít podnikat?

-         Nejsme spokojeni v zaměstnání

-         Chceme být pány svého času

-         Možnost větších výdělků

-         Svoboda a volný čas

-         Nedaří se najít vhodné zaměstnání

-         Věříme v náš nápad


Motivace pro začátek podnikání by se dala rozdělit do dvou skupin, z donucení – finanční situace mne donutila podnikat. Bydlím na místě kde je málo pracovních příležitostí a tak je pro mne výhodnější podnikat. Podnikání z příležitosti – máme opravdu dobrý nápad nebo cítíme příležitost k podnikání. Našli jsme díru na trhu. Podnikání by však mnělo vždy naplňovat naši životní vizi.


Výhoda podnikání ve více lidech

Pokud podnikáme sami tak veškerá tíha padá právě na naše ramena a nemáme dané problémy s kým probrat. Nemáme nikoho kdo je na stejné vlně. Pokud podnikáme ve více lidech tak, pokud tvoříme dobrý team tak se připadné problémy mohou rozmělnit a probrat ve více lidech. Více hlav víc ví a v ten moment je lepší když se o rychlé vyřešení problému snaží více členů. Vše však má sve problémy. Podnikaní ve skupině je určitě náročnější na domluvu a logistiku. Rozhodnutí dělá více lidí a pak je často nutné dělat kompromisy.


Spoluzakladatelé – rodina, kamarádi, spolužáci


Hledání nápadů

Konvergentní myšlení - - je proces hledání řešení na základě vlastních znalostí a předchozích zkušeností nebo výběr z předem daných možností. Charakteristický je systematický postup a logické myšlení. Příkladem jsou matematické testy a testy inteligence

Divergentní myšlení - je proces hledání možností, jak vyřešit daný problém originálně a co nejefektivněji. Charakteristický je spontánní průběh, volné plynutí myšlenek a hledání nových alternativ.

Brainstorming

Velice důležitá součást startu každého podnikání. Nechat myšlenkám volný proběh a brát v úvahu každý nápad. Často se takto přichází na velice originální nápady. Je dobré si na brainstorming najít klidné místo, udělat si pohodlí a nechat myšlenky volně plynout. Výsledky je samozřejmě třeba zapisovat. Ostatní by neměli ostatní nápady kritizovat, ale spíš trvat na tom ať je nápadů co nejvíce.


Myšlenkové mapy

Nápady si hezky rozepíšeme formou mapy. Pomáhá to lepé rozvrhnout jednotlivé kroky nápadu a funguje jako lepší vizualizace. Je dobré mapu kresli na papír nebo tabuli a poté uložit aby byla stále dostupná. 

Jak vybrat nejlepší nápad?

-         Hlasování v teamu

Hra na investory – Je dobré si představit že jsme investoři a do jakého nápadu bychom byli ochotni investoat naše peníze. Začneme si projekt představovat v realitě

Problém

Hledáme nápady které řeší problémy zákazníků. Čím větší problém tím je větší šance, že zákazník bude ochoten zaplatit.

Nevyužité zdroje

Vidíme že nějaké zdroje nejsou nebo jsou velice špatně využity a myslíme si, že jsme schopni z nich vytvořit projekt nebo na nich vydělat.







Tabulka pro zhodnocení příležitosti

 

Zdroje příležitostí:

Předchozí zaměstnání

Inspirace ze zahraničí

Demografické změny

Nová technologie

Změny v legislativě


Google trend – pomůže nám nám základě kličových slov našeho projektu si ujasnit jaký je o dané téma na internetu zájem.

Začína koloběh tvorby produktů o který mají lidé zájem, neustále tvoříme, měníme reflektujeme a tvoříme.

 

Co můžeme dále využít na začátku našeho podnikání při plánování?

-         Hodnotový canvas

-         Lean canvas

-         Bussiness model canvas


Podnikatelský plán

-         Struktura

Charakteristika produktů a vlastníka

Analýza trhu a zákazníka

Analýza konkurence

Analýza dodavatelů

Personální zabezpečení

Marketing

Finanční plán

Analýza rizik

Vyhodnocení projektu


Podle mne je toto velice užitečný a podrobný postup jak si sesumírovat projekt. Každý by měl ke svému projektu tento dokument vypracovat.



Co jsme se z knihy dozvěděl je jak velice důležité je plánovat prejekt, ale podle již osvědčených postupů a koukat se na celý problém z výšky. Velice užitečná je struktura podnikatelského plánu a zaměření se na zákazníkův problém. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: