Od nápadu k podnikatelskému plán


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 07.03.2022

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Od nápadu k podnikatelskému plánu

 

 

Proč jsem si knihu vybrala

 

Na začátku studia jsem se třemi kolegyněmi rozjela velmi obsáhlý projekt, který potřebuje mít svůj plán, klidně i několik plánů, protože má spoustu malých podkategorií. Lidi z komunity mi doporučili právě tuto knihu.

 

 

Po přečtení knihy jsem si uvědomila, jak je podnikatelský plán důležitý. Mít nápad je skvělé, ale každý nápad se potřebuje ověřit. V Tiimi se na ověřování zapomínalo, i já jsem zvyklá ověřovat například jen dotazníkem, nebo fake inzerátem. Do budoucna chci dělat hlubší analýzy trhu, zájmu a dalších odvětví.

 

Z čeho by se měl podnikatelský plán skládat a jaké mám k jednotlivým částem předpoklady. Vše budu směřovat na projekt Svatby v kapse:

Shrnutí

-      Jednoduché, dělala bych to formou pitche – o čem projekt je.

Charakteristika produktu a vlastníka

-      Ve svatbách máme služby i produkty

-      Charakteristika se skoro rovná nápadu. Naše nápady většinou přichází i s charakteristikou.

-      Služby, které nabízíme se většinou prodávají přes tvář a sympatičnost vlastníků projektu. Naši charakteristiku musíme pořádně rozpracovat.

-      Myslím, že tato část se bude tvořit jednoduše

Analýza trhu a zákazníků

-      Analýzu zákazníků jsme řešily skrz dotazník a teď chystáme fake inzeráty. Dále se chceme zaměřit na komunikaci s přímými zákazníky. Zkusíme to skrz facebookové skupiny.

-      Na této části musíme zapracovat. Ráda bych měla hlubší analýzy

Analýza konkurence 

-      Analýzu konkurence jsme udělaly skrz zákaznické schůzky, také skrz pracovní zkušenosti ve svatební agentuře a samozřejmě přes internet.

-      Příště bych chtěla využít facebookových skupin. Zeptat se na jejich zkušenosti s konkurencí.

Analýza dodavatelů 

-      Ke službám dodavatele zatím nepotřebujeme, ale v budoucnu je potřebovat budeme, proto se snažíme nasbírat kontakty.

-      U produktů jsme analýzu dodavatelů také nedělaly a právě se na ní chystáme. Myslím, že tato část bude hodně náročná.

Personální zabezpečení 

-      Nad touto částí jsme se zatím nezamyslely a já to vnímám jako chybu. Musíme na tom zapracovat.

Marketing

-      Marketingem jsme se zabývaly hluboce a máme vymyšlenou strategii, kterou napíšeme do našeho plánu.

-      Myslím, že každá strategie se musí vyzkoušet, a pokud nebude fungovat na sto procent, tak se musí upravit. Nejlepší je, když se strategie dá lehce upravit.

Finanční plán 

-      Cenotvorba je naše Achillova pata. Snažíme se vyřešit, jak ji udělat pořádně a správně.

-      Tato část je za mě nejnáročnější.

Analýza rizik

-      Další náročná část. Ověřování rizik se dělá těžko. Musíte se nad svým projektem zamyslet kriticky.

Vyhodnocení projektu 

-      Podle všech předchozích částí vyhodnotíme projekt.

-      Je realizovatelný? Pokud jsme již projekt realizovaly, co musíme upravit, aby vše fungovalo?

 

Ve svatbách jsme se při vzniku projektu zabývaly jednodušším plánem – Lean canvas. Nenazvala bych to plánem, ale ujasněním nápadu, nebo prvotním zamyšlením nad realizací.

Závěr

V následujících týdnech budu vytvářet podnikatelský plán pro projekt Svatby v kapse. V této eseji jsem se zamyslela nad částmi, které v plánu budou, co od nich očekávám a jestli jsme se nějakými částmi už zabývaly.

Knihu bych všem doporučila! Podnikatelský plán může být pro váš projekt zásadní!



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: