Od nápadu k plánu AKA od povinnosti ke změně pohledu 9/10


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 14.04.2024

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Proč jsem si knihu vybrala: Nezvládla jsem knihu přečíst během prvního semestru a na to abych jí v posledním měsíci prolítla v době kdy jsem se čtením stagnovala, abych získala bodíky, se mi kniha zdála moc kvalitní. Vlastně mi přijde dobré, jak se situace vyvinula. Často zde důvod píšu že předmět. A opravdu to tak je a přijde mi to hloupé. Snažím se nasadit takovou rychlost čtení abych si mohla bez výčitek v průběhu semestru přečíst alespoň něco od Kundery, ale tempo, s jakým musím sbírat body a číst knihy hodící se pro předmět které nejsou ani za mák čtivé (a že od nápadu k plánu ještě je), je pro mě vražedné. V každém případně když jsem na začátku semestru přišla za učitelem, dala mu otázky a on mi řekl že všechny odpovědi na ně najdu v této knize (a že nekecal) bylo rozhodnuto si přečíst o nápadu k plánu.

Co jsem se dozvěděla?

Jak správně vytvořit podnikatelský plán – překvapivě. Osobně je pro mě mnohem důležitější k čemu mě kniha inspirovala – viz. Níže.

Novou metodu 6-8-6

Nicméně jsem se dozvěděla například jak na analýzu trhu, Analýzu konkurence, zákazníků.

Jak je při tvorbě podnikatelského plánu nutné vědět každý detail o daném odvětví abych ho byla schopna dobře sestavit a v něčem mi pomohl. Jak je důležité být sběhla v aktuálních trendech v oblasti které se právě věnuji. Jak je důležité, aby mě dané odvětví alespoň trochu zajímalo a tvorba podnikatelského plánu nebyl Pain.

Že je lepší následovat proces: Podnikatelský proces:

1. identifikace příležitosti(nápad)

2. Rozvoj konceptu

3. Analýza zdrojů

4. Získání zdrojů

5. Založení firmy a rozvoj

6. Sklizeň výsledku

-Něž náhodně otevírat a zavírat jednotlivé odvětví.

Co je a není Podnikatelská příležitost

1, Nápad přijdeš pozdě nebo brzy

2. Hobby projekt

Kniha popisuje, kde dříme příležitost

Pro podnikatelskou příležitost je nezbytné, aby měla potenciál vydělat peníze a měla poptávku.

Podnikatelský proces:

1. identifikace příležitosti(nápad), 2. Rozvoj konceptu, 3. Analýza zdrojů, 4. Získání zdrojů, 5. Založení firmy a rozvoj, 6. Sklizeň výsledku

Ověřování zájmu zákazníka: (aktuálně se mi také hodí pro předmět podnikatelské dovednosti)

Design thinking, Rozhovory a pozorování, 1. Porozumění, 2. Pozorování,3. Úhel pohledu, 4. Generování nápadu, 5. Prototypování, 6. Test, Vytvoření, změř, poučení se, Flexibilita, empatie, Tržní výzkum, Persony (často zavrhované, diskutabilní, za mě ok)

Na co a jak budou zákazníci platit: business model

Hodnotový Canvas, Business model canvas

Freemium – služby na omezeny čas zdarma

Lock-in: potřeba stále dokupovat materiály dané firmy

Předplatné – pronájem – časopisy, Netflix

Lean canvas

problém - 1-3, Existující alternativy (konkurence), Zákaznické skupiny – popis zákazníků, První vlaštovky – kdo koupi první, Unikátní nabídka hodnoty, Srozumitelný popis, 7. Řešení, 8. Cesty k zákazníkům, 9. Cenový model, 10. Struktura nákladu, 11. Klíčové ukazatele – jak poznáme že jdeme dobře,12. Neférová výhoda – nejde zkopírovat nebo napodobit

Co mě inspirovalo?

Inspiroval mě celý proces tvorby podnikatelského plánu. Všechny pohledy, jakým se kniha dívá na projekt tak mi odhalily nejen věci, které nefungují v projektech, které se nachází u mě v týmu, ale způsobily u mě, že když mám nějaký nápad, kladu si u něj úplně jiné otázky a definitivně si jich kladu více. Stále jsem ke svým nápadů nadšenec ale několika násobné pracování s knihou mě naučilo se na tyto moje vize nebo nápady dívat mnohem kritičtějším pohledem a vytvořit si pro vnitřní boj s těmito otázkami. Mám za to, že díky této knize budu mít vlastní, těžko na cvičišti, lehko na bojišti a pokud dopiluji její užití, ušetří mi velké množství času.

Termíny

Oborová výnosnost – jak výnosný je obor kterému se hodlám věnovat

Poptávkové podmínky – kolikrát si 1 zákazník a jak často můj produkt koupí

Celkový trh – všichni potencionální zákazníci (př. 19-30 let)

Cílový trh – ti které můžu obsloužit a nabídnout jim svůj produkt (př. zákazníci secondhandu)


PS. Jednalo se asi o nejvíc praktickou knihu co jsem za dlouhodou dobu držela v rukou, po dočtení jsem si půjčenou knihu i koupila abych si do ní mohla dělat vlastní poznámky a gumovat a celkově ji mít po ruce. To jsem naposledy udělala v roce 2013 s deníkem malého poseroutky .... proto dávám ....9/10



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: