Proč jsem si knihu vybrala: Nezvládla jsem knihu přečíst během prvního semestru a na to abych jí v posledním měsíci prolítla v době kdy jsem se čtením stagnovala, abych získala bodíky, se mi kniha zdála moc kvalitní. Vlastně mi přijde dobré, jak se situace vyvinula. Často zde důvod píšu že předmět. A opravdu to tak je a přijde mi to hloupé. Snažím se nasadit takovou rychlost čtení abych si mohla bez výčitek v průběhu semestru přečíst alespoň něco od Kundery, ale tempo, s jakým musím sbírat body a číst knihy hodící se pro předmět které nejsou ani za mák čtivé (a že od nápadu k plánu ještě je), je pro mě vražedné. V každém případně když jsem na začátku semestru přišla za učitelem, dala mu otázky a on mi řekl že všechny odpovědi na ně najdu v této knize (a že nekecal) bylo rozhodnuto si přečíst o nápadu k plánu.
Co jsem se dozvěděla?
Jak správně vytvořit podnikatelský plán – překvapivě. Osobně je pro mě mnohem důležitější k čemu mě kniha inspirovala – viz. Níže.
Novou metodu 6-8-6
Nicméně jsem se dozvěděla například jak na analýzu trhu, Analýzu konkurence, zákazníků.
Jak je při tvorbě podnikatelského plánu nutné vědět každý detail o daném odvětví abych ho byla schopna dobře sestavit a v něčem mi pomohl. Jak je důležité být sběhla v aktuálních trendech v oblasti které se právě věnuji. Jak je důležité, aby mě dané odvětví alespoň trochu zajímalo a tvorba podnikatelského plánu nebyl Pain.
Že je lepší následovat proces: Podnikatelský proces:
1. identifikace příležitosti(nápad)
2. Rozvoj konceptu
3. Analýza zdrojů
4. Získání zdrojů
5. Založení firmy a rozvoj
6. Sklizeň výsledku
-Něž náhodně otevírat a zavírat jednotlivé odvětví.
Co je a není Podnikatelská příležitost
1, Nápad přijdeš pozdě nebo brzy
2. Hobby projekt
Kniha popisuje, kde dříme příležitost
Pro podnikatelskou příležitost je nezbytné, aby měla potenciál vydělat peníze a měla poptávku.
Podnikatelský proces:
1. identifikace příležitosti(nápad), 2. Rozvoj konceptu, 3. Analýza zdrojů, 4. Získání zdrojů, 5. Založení firmy a rozvoj, 6. Sklizeň výsledku
Ověřování zájmu zákazníka: (aktuálně se mi také hodí pro předmět podnikatelské dovednosti)
Design thinking, Rozhovory a pozorování, 1. Porozumění, 2. Pozorování,3. Úhel pohledu, 4. Generování nápadu, 5. Prototypování, 6. Test, Vytvoření, změř, poučení se, Flexibilita, empatie, Tržní výzkum, Persony (často zavrhované, diskutabilní, za mě ok)
Na co a jak budou zákazníci platit: business model
Hodnotový Canvas, Business model canvas
Freemium – služby na omezeny čas zdarma
Lock-in: potřeba stále dokupovat materiály dané firmy
Předplatné – pronájem – časopisy, Netflix
Lean canvas
problém - 1-3, Existující alternativy (konkurence), Zákaznické skupiny – popis zákazníků, První vlaštovky – kdo koupi první, Unikátní nabídka hodnoty, Srozumitelný popis, 7. Řešení, 8. Cesty k zákazníkům, 9. Cenový model, 10. Struktura nákladu, 11. Klíčové ukazatele – jak poznáme že jdeme dobře,12. Neférová výhoda – nejde zkopírovat nebo napodobit
Co mě inspirovalo?
Inspiroval mě celý proces tvorby podnikatelského plánu. Všechny pohledy, jakým se kniha dívá na projekt tak mi odhalily nejen věci, které nefungují v projektech, které se nachází u mě v týmu, ale způsobily u mě, že když mám nějaký nápad, kladu si u něj úplně jiné otázky a definitivně si jich kladu více. Stále jsem ke svým nápadů nadšenec ale několika násobné pracování s knihou mě naučilo se na tyto moje vize nebo nápady dívat mnohem kritičtějším pohledem a vytvořit si pro vnitřní boj s těmito otázkami. Mám za to, že díky této knize budu mít vlastní, těžko na cvičišti, lehko na bojišti a pokud dopiluji její užití, ušetří mi velké množství času.
Termíny
Oborová výnosnost – jak výnosný je obor kterému se hodlám věnovat
Poptávkové podmínky – kolikrát si 1 zákazník a jak často můj produkt koupí
Celkový trh – všichni potencionální zákazníci (př. 19-30 let)
Cílový trh – ti které můžu obsloužit a nabídnout jim svůj produkt (př. zákazníci secondhandu)
PS. Jednalo se asi o nejvíc praktickou knihu co jsem za dlouhodou dobu držela v rukou, po dočtení jsem si půjčenou knihu i koupila abych si do ní mohla dělat vlastní poznámky a gumovat a celkově ji mít po ruce. To jsem naposledy udělala v roce 2013 s deníkem malého poseroutky .... proto dávám ....9/10