Komunikace je jednou z disciplín, na které je neustále potřeba pracovat, abychom se cítili dobře a abychom dobře působili na ostatní, myslím si, že věichni dobří lídři a úspěšní podnikatel mají společný znak a tím je právě efektivní komunikace, proto jsem se rozhodla posunout svou úroveň pomocí knihy o komunikaci, vybrala jsem si právě tuto knihu kvůli nakladatelství management press, které je pro mě zárukou kvalitní literatury.
5 stylů rozhodování
Pozitivní způsob komunikace
Pokud neizoluješ svůj dům o tuhle částku kaŽdý den přijdeš
X
Když izoluješ svuj dum ušeříš každý den tolik
Moc exkluzivních informací: pokud lidem dáme pocit, že informace s kterou k nim přicházíme je pro ně exkluzivní, zvýšíme jejich pozornost a to jak s informací budou nakládat, s jakou vážností.
Schopnost komunikace, naslouchání, to jak je nám nasloucháno a sebevědomí, ovlivnění dětství
Rozdíly v konverzačních stylech
Střídání se v konverzaci, reagování na sebe je základem konverzace a pauzy které děláme je jeden z prvků lingvistického stylu, rodílnost v kulturách může znamenat rozdílnost v délce těchto pauz, někdo očekává delší, někdo kratší
Přesvědčování
Důvěryhodnost- pramení ze dvou zdrojů: 1) znalosti produktu/procesu, 2) naslouchání ostatním a fungování v jejich nejlepším zájmu
Lidé, kteří jsou velmi schpní v přesvědčování používají příběhy metafory a přitovnání, které vycházejí z reálného života, zaroven pracují s emocionálních rozpoložením publika a pracují s ním
Jak správně přednášet?
Z této knihy si odnáším, že existují růzé typy lidí a to jak se rozhodují musí ovlivnit to, jakým způsobem k nim promlouváme, přesvědčujeme je, abychom se setkali s úspěchem. Dalším důležitým bodem, je pro mě informace, jak správně přednášet a jak důležité je vlastní nastavení mysli když jdeme přednášet, soustředění se na druhé a hlavně projevování emocí, které je pro mě problematické v konverzaci protože jsem byla naučená mluvit spíše monotoně a emoce v konverzaci neprojevovat, tím jsem se svému publiku rozhodně nepřiblížila. Častá chyba kterou jsem ve svém přednesu díky knize o komunikaci objevila je nervozita, která vyvolává mou uzavřenost, která vyvolá uzavřenost publika a nepříjemnou atmosféru.V mém následujícím přednesu se chci méně soustředit na sebe, své ovládání a ovládání svých emocí a více pracovat s emocemi lidí v publiku.