Úvod: Poslední dobou jsem hodně cítila, že marketing je moje velmi slabá stránka. Mojí frustraci jsem sdílela se svými spolužáky a byla mi doporučena tato kniha. Kniha se zabývá tématem online marketingu a PR. Autor se v ní snaží zachytit, jak se změnily metody marketingu a PR po nástupu internetu soc. sítí.
Hned v první části knihy autor vysvětluje, že nástup internetu a sociálních médií změnil způsob, jakým se lidé informují o produktech a službách, a jak se rozhodují o nákupu. Tradiční metody marketingu a PR byly zaměřené na kontrolu informací, které lidé dostávali. Firmy a organizace využívaly tiskové zprávy, reklamy a televizní spoty, aby ovlivnili, co lidé věděli o jejich produktech a službách. Tyto metody byly zaměřené na "předávání informací", kde firma nebo organizace kontrolovala, co se lidem říká o jejich produktech a službách.
S nástupem internetu a sociálních médií se však změnila dynamika komunikace. Lidé mají dnes k dispozici množství informací o produktech a službách přímo zdrojů jako jsou recenze, blogy nebo sociální sítě, což jim dává větší kontrolu nad tím, jaké informace o produktech a službách získávají. Firmy a organizace tedy musí přizpůsobit své metody marketingu a PR, aby se dostali k lidem tam, kde se nacházejí a poskytli jim relevantní a užitečné informace, které lidé hledají. Firmy musí pružně reagovat na tuto změnu, nebo budou odsouzeny k zániku.
Čtyři hlavní myšlenky knihy:
1. První důležitou myšlenkou knihy je, že online prostředí změnilo způsob, jakým se lidé informují a jakým se rozhodují o nákupu produktů nebo služeb.
2. Druhou důležitou myšlenkou je, že úspěšný marketing a PR vyžaduje přizpůsobení se novým trendům a technologiím, jako jsou sociální média, mobilní aplikace a vyhledávače.
3. Třetí důležitou myšlenkou je, že úspěšný marketing a PR vyžaduje tvorbu a distribuci obsahu, který lidé hledají a chtějí číst.
4. Poslední důležitou myšlenkou knihy je, že úspěšný marketing a PR vyžaduje měření a sledování výsledků, aby se mohlo zlepšovat a optimalizovat.
Závěr a ATP
Kniha se mi velice líbila, autorovy poznatky dávaly smysl. Když bych se měla vyjádřit k hlavním myšlenkám knihy, tak první bod pro mě není ani tak moc důležitý. Myslím si, že když jsem začala řešit marketing a PR, byly už nová pravidla a nový trh, takže se mě změna vůbec nedotýká. Využívání nových trendů, tvorba obsahu, který lidé chtějí a sledování výsledků, optimalizace a neustálé inovace. Musím říct, že po této knize jsem si více než dříve uvědomila, že marketing není nic pro mě. Nebaví mě to, nemám na to ani cit. Pokud budu mít někdy svou firmu, rozhodně si na marketing najmu externí firmu nebo zaměstnance.