Nová Buffettologie


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.03.2024

Nová Buffettologie   Mary Buffett

NOVÁ BUFFETTOLOGIE

Kniha je o úspěšném investorovi Mary Buffettovi, který se už od útlého věku zajímal o peníze a investování. Na kolumbijské univerzitě ho zaujal děkan Benjamin Graham, který se stal jeho guru. Graham měl svou vlastní investiční společnost, kam se Buffett pokoušel dlouhá léta dostat, dokonce nabídl, že bude pracovat zadarmo, neúspěšně. Po letech se rozhodl o založení vlastní firmy podobné té Grahamově, založil společnost Buffett Partnership. Do společnosti investoval 100% svého vlastnictví a s oblibou tvrdil, že “sní, co si sám nadrobil”.


ZAJÍMAVOSTI Z KNIHY


Hlupák nevidí stejný strom, který vidí chytrý muž.”


Buffetta nezajímají současné investiční trendy a vyhýbá se investičním hitům dne. Jeho investiční filosofie = nedělá grafy tržních cen, ani se zúčastní každodenního šílenství na Wall Streetu, kdy se velmi jednoduše vyhodnocuje akcie atraktivní, když jejich cena její cena rychle roste, a naopak jako atraktivní, pokud její cena rychle padá.  


Fenomén dobrých zpráv = cena žhavé akcie, která pod vlivem dobrých zpráv vletí vzhůru, sama o sobě stačí k tomu, aby vyhnala hodnotu akcií firmy do stratosféry



Fenomén špatných zpráv je nesmrtelný - lidé prodávají a budou prodávat na základně špatných zpráv


Buffet si svět businessu rozdělil do dvou skupin. První mají trvalou dlouhodobou konkurenční výhodu, která jim umožňuje stanovit ceny v případě monopolu na trhu. Ve druhé skupině jsou hráči, kteří si konkurují výhradně cenou. 


“Setká-li se management se skvělou repurací s podnikáním se špatnou reputací, většinou zůstává nedotčena reputace podnikání.”


Drží se zpátky od investování do rozvíjejících se sektorů kvůli tomu, že postrádají trvalou a historicky podloženou konkurenční výhodu.


Věří, že pokud se nevyplatí koupit celou firmu, nemá smysl kupovat ani jednu její akcii. 


Býčí trh = na tomto trhu se vyskytuje dlouhodobý růst cen, investoři uvažují optimisticky/důvěřují a čekají na možný růst. 

Medvědí trh = narozdíl od býčího trhu se medvědí charakterizuje dlouhodobým poklesem ceny, což vede k pesimismu u investorů. Panuje zde negativní nálada a klesá obchodní aktivita. 


Asi není překvapením, že Buffet nakupuje nejčastěji na medvědím trhu. Na tom býčím jen prodává své akcie či se je snaží udržet. 


Svět akcií pro mě není prostředí ve kterém se cítím 100% jako největší všeználek a tak pro mě bylo občas trošku těžší pochopit co autor popisuje. Určitě si odnáším čtyři základní trhy s konkurenční výhodu, kam je dobré investovat dle Buffeta: 


  1. Podniky specializované na výrobu a prodej krátkodobě použitelných produktů, sloužící k uspokojení opakujících se potřeb zákazníků.
  2. Reklamy a marketing
  3. Společnosti poskytující nepřetržitě poptávané služby pro jednotlivce i podniky, jako jsou daňoví poradci, bezpečnostní agentury a firmy specializované na likvidaci škůdců.
  4. Výrobci a prodejci levných výrobků běžné spotřeby, které jsou dostupné za nízké ceny a často jsou zakoupeny jednotlivci alespoň jednou během jejich života.


ATP, neboť co chci využít




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: