Nová Buffettologie - Mary Buffett, David Clark


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 16.03.2024

Nová Buffettologie   Mary Buffett, David Clark

Kniha se zabývá investováním Warrena Buffetta, které mu umožnilo stát se jedním z nejúspěšnějších investorů na světě. Přestože toto téma člověk nemůže brát jako absolutní pravdu, pár tipů bylo zajímavých.

 

Investuje hlavně do firem, kterým věří dlouhodobě, které jsou stabilní.

 

Vybírá si firmy, které mají konkurenční výhody.

 

Kupuje na základě dobrých zpráv a prodává na základě špatných. Fenomén špatných zpráv je nesmrtelný – lidé prodávají a budou prodávat na základě špatných zpráv.

 

Nejlepší je investovat do oblastí a podniků, kterým rozumíme.

 

Ideální firma k vlastnictví musí podle Buffetta dosahovat vysokých ziskových marží a zároveň vysokého obratu.

 

Nižší úrokové sazby činí z pohledu investora podnikové výnosy hodnotnější a zvyšují ceny akcií

 

Využívá krátkodobého pesimismu a nestability na trzích k nákupu podhodnocených akcií kvalitních firem.

 

Býčí trh – Je obdobím rostoucích cen akcií, kdy investoři mají optimistické vyhlídky na ekonomiku a očekávají pokračování růstu cen. Na býčím trhu dominuje důvěra, a investoři jsou ochotni investovat ve větším rozsahu díky očekávání zisku z rostoucích cen akcií. Tento trh může být poháněn řadou faktorů, jako je ekonomický růst, nízké úrokové sazby, a pozitivní firemní výsledky.

Medvědí trh – Naopak reprezentuje období, kdy ceny akcií klesají nebo se očekává jejich klesání, což vede k pesimistickým vyhlídkám mezi investory. Medvědí trh je často spojen s ekonomickými recesemi, vysokými úrokovými sazbami, nebo jinými negativními ekonomickými ukazateli, které vedou k opatrnosti nebo prodeji akcií ze strany investorů.

Warren Buffett často nakupuje během medvědího trhu, na býčím trhu buď pokračuje v držení svých investic nebo prodává.

 

Čtyři základní druhy podniků s trvalou konkurenční výhodou podle Buffetta:

1. Podniky, které mají za cíl uspokojovat opakující se potřeby zákazníků prostřednictvím produktů s krátkodobou životností.

2. Reklamní průmysl.

3. Podniky, které svými službami uspokojují nepřetržitě vznikající potřeby lidí i podnikatelských subjektů. Je to svět daňových poradců, čistíren oděvů, bezpečnostních agentur a firem zajišťujících likvidaci škůdců.

4. Nízkonákladoví výrobci a prodejci produktů běžné spotřeby, které většina lidí pořídí alespoň jednou za život.

 

V knize se objevovalo spoustu konkrétních příkladů a počtů a musím uznat, že to pro mě bylo hlavně ke konci složité na pochopení. Přestože jsem si odnesla spoustu tipů k investování i podnikání, myslím si, že se ke knize ještě budu muset vrátit a zopakovat si to, abych její potenciál mohla využít naplno. Pro mě momentálně nejvíce uchopitelným a použitelným tipem je zaměření se na podnikání a investice, které jsou ve čtyřech základních druzích podniků s trvalou konkurenční výhodou. Myslím si, že i před přečtením knihy jsem se na tyto aspekty přirozeně zaměřovala, ale teď k tomu mám i více teorie. Další teorií, kterou jsem si připomněla, je rozdíl mezi býčím a medvědím trhem, že lidé prodávají akcie na základě špatných zpráv a že je dobré investovat a dělat to, čemu rozumíme.

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: