Hlavní znalosti a myšlenky, které si z knihy odnáším:
Definice networkingu:
Autorka popisuje, že žádná
oficiální definice networkingu neexistuje, každý si pojem networking vykládá po svém.
Neoficiální definice business networkingu zní: Business networking je způsob získávání
nových kontaktů a jejich následná aplikace při vytváření obchodních příležitostí. Jeho náplní
je seznamování lidí, kteří si mohou být vzájemné nápomocni, udržování dlouhodobých
kontaktů a budování vlastní obchodní sítě.
K čemu slouží networking?
1. Vytváření nových obchodních, ale i soukromých kontaktů
Networking nám pomůže nalézt nové potenciální obchodní partnery, kamarády, ale i
partnerky. Díky networkingu se můžeme dostat k obchodním příležitostem, ke kterým
bychom se za normálních okolností nedostali.
2. Poznávání nových lidí
Navazovat kontakty až ve chvíli, kdy je potřebujeme, je příliš pozdě. Požádat o pomoc
kamaráda je mnohem jednodušší než neznámého člověka. Budovat si postupně síť
kontaktů, které pro nás zatím v tuto chvíli nemají význam, je téměř stejně důležité, jako
budovat si kontakty s lidmi, jež jsou pro nás v tuto chvíli klíčové.
3. Udržování a prohlubování vazeb
Pokud si jednou vytvoříme kontakt, neznamená to, že se na ně můžeme kdykoliv obrátit. O
kontakty je třeba pečovat. Networking nám umožňuje zůstat s lidmi neustále v kontaktu,
jelikož se s nimi setkáváme na různých akcích. Setkáme-li se s někým pouze jedno, jeho
přístup bude zcela jiný, než když ho potkáme poněkolikáté.
4. Šetří čas, energii i peníze
Díky kontaktům se můžeme obrátit na kohokoliv z našeho okolí, kdo nám pomůže, když se
cokoliv děje. Jako začínající podnikatelé nemáme velké rozpočty například na tvorbu promo
videa. Proto je mnohem lepší oslovit někoho z naší komunity, koho video baví a promo video
pro nás natočí za velmi nízkou cenu nebo zdarma.
5. Seznámení se s konkurencí
Networking je ideální příležitost, jak získat neocenitelné informace o naší konkurenci. Lidé,
kteří chodí na networkingové akce jsou většinou sdílení a rádi se podělí o své zkušenosti.
Může se nám stát, že se seznámíme s klientem našeho konkurenta, v tu chvíli máme
možnost zjistit, proč se daný člověk rozhodl pro tuto společnost, v čem tkví její největší
přidaná hodnota nebo v jaké oblasti je naopak nejslabší.
6. Rozšíření obzorů
Člověk při networkingu narazí na různé lidi, z různých oborů a z různých společností, o
kterých v životě neměl tušení.
7. Sbírání důležitých informací
Potřebujeme-li získat důležité informace, občas se stačí jen správně zeptat.
8. Objevení netradičních možností pro obchodní rozvoj
Networking je ideální příležitostí, jak přijít na nové nápady, nové myšlenky, jak získat
zpětnou vazbu.
9. Osobní rozvoj
Během networkingu přijdeme do styku s různými lidmi. Naučíme se komunikovat se všemi
typy lidí. Vylepšíme si vyjadřovací i prezentační schopnosti.