Na volné noze


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 27.03.2022

Na volné noze   Robert Vlach


V této knize jsem hledal podněty, jak vylepšit své podnikatelské dovednosti v projektu. Vypsal jsem si ty nejklíčovější z nich, které se snažím zapojovat do svého každodenního života v Tiimiakatemia.


Po každé spolupráci je klíčové se zeptat na zpětnou vazbu.

Klienta se zeptat na zpětnou vazbu po každé spolupráci. V našem projektu to řešíme online dotazníkem po zakoupení boxu.


Pracujte co nejefektivněji

Autor doporučuje, abychom měli co největší znalost s programy s kterými na denní bázi pracujeme (naučit se lépe pracovat například s photoshopem).


Nebojte se nastavit cenu optimálně

Když budu mít cenu optimálně nastavenou budu si moci dovolit lepší spolupracovníky, vybavení, legalání software atd. (nebát se zdražit).


Zdražování X Zlevňování

Zdražovat před tím, než budu 100% vytížený, nikoliv až nebudu vědět kam dřív skočit.

Nebát se i zlevňovat (například před krizí, sledovat jak se vyvíjí).


Segmentace trhu

Důležité je segmentovat trh -> Neschopností nabídnout službu bohatému klientovi přijdeme o spoustu peněz. Segmentace v kontextu cenotvorby znamená, že si jasně stanovím, se kterými skupinami zákazníků bych chtěl pracovat a tomu přizpůsobím nabídku služeb i ceník.


Prémiové varianty

U prémiových variant by měl zákazník pochopit, že mu přináší maximální dávku naší kreativity a důmyslu, zatímco nižší varianty představují solidní, mnohokrát prověřené řešení (Také u prémiové varianty je potřeba přesvědčovací argument - polud jen navýšíme jednotlivé paramentry nebude to pro klienty dost dobré -> Když už platí takovou dardu, chtějí něco vyjímečného, je dobré připojit slovní komentář


Při odesílání nabídek je dobré tentýž nebo následující den příjemci zavolat, zodpovědět dotazy a vysvětlit nejasnosti, případně ještě vypíchnout přednosti prémiového řešení. Angažovanost a přidaná hodnota prodávají!


Vyhnout se overbookingu - aby se nám nestalo, že si nás klienti dopředu zarezervují a my pak nebudeme stíhat - pořádně si promyslet čas


Superbalíčky - jsou vhodné na spolupráci s významnými klienty, protože těm přirozeně baličky nejčastěji nabízíme, takové balíčky nejsou veřejné a nejsou součástí standardního ceníku. Je to speciální deal, který nabízíme konkrétnímu zákazníkovi přesně na míru. V tom je jejich síla.


Předprodej - přináší řadu výhod - jednak máme peníze dlouho předem a můžeme z nich krýt první náklady, nemusíme si je pak brát z jiných zdrojů. Může zhruba odhadnout celkový zájem a tomu přizpůsobit přípravu akce. Částečně eliminuje vliv negativních vnějších faktorů (například déšť by mohl srazit zájem o vstupenky a udělat nám díru do rozpočtu) -> Takže předprodej půl roku a více dává velký smysl a jde to ruku v ruce s marketingem. Předprodej můžeme využít, když testujeme novou službu, konferenci, akci, kde si nejsme předem jisti zájmem publika a optimální cenou, můžeme předprodej využít pro testování zájmu.


Nástraha předprodejů a náročnost pak spočívá ve skutečnosti, že nabízíme a prodáváme něco, co ještě neexistuje, ale budeme to muset dát našim zákazníkům, i kdyby prodej nešel podle očekávání. Fakticky to tedy znamená pracovat od začátku s optimistickým, ale i pesimistickým scénářem a myslet i na nejhorší, tedy že zájem nebude velký, ale my přesto budeme muset dodání uskutečnit. Riziko poškození dobrého jména, přidáme-li v předprodeji něco, co později nedodáme je značné. Vše musí být promyšleno, naplánováno a odřízeno jako projekt!


Závěrečná a v této eseji za mě nejdůležitější věc… Nedávejte slevy na potkání. Stanovte si jasnou slevovou politiku a dodržujte ji, i kdyby šlo o vaše známé či kamarády. Důležité je mít systém a držet se jej!



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: