Myšlenkové mapy


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 19.02.2024

Myšlenkové mapy v byznysu   Tony Buzan a Chris Griffiths

Proč jsem si knihu vybral?

Když jsem si teď psal CV, jednu z mých silných stránek jsem napsal vizualizaci. Myšlenkové mapy je jednou z technik vizualizací a dle mého je to jeden z pilířů pro úspěšný work flow ve skupině/nebo i osobního flow.

 

Mimochodem kdo neví, tak mind mapy jsou i v Canvě a jsou velice přijatelné. (dle mého lepší i než Miro)

 

Main points;

S čím nám dokážou pomoct?

-         Organizace myšlenek a nápadů.

-         Podporují kreativitu

-         Lepší pamatování daných informací + jsou k dispozici

-         Lepší spolupráce v týmu

-         Podporují efektivní řízení projektů

 

Nevýhody?

-         Vyžadují čas

-         Někdy jsou nepraktické = je fakt důležité uvědomit si, kdy je výhodné s nimi pracovat.

-         Závislost na vizuálním stylu = to uplně nevidím jako nevýhodu.

-         Speciální nástroje = iMindMap, Miro, Canva… -> já a většina lidí co znám převážně pracují s Canvou. V Canvě jsou miromamy i zdarma.

-         Někdy mohou být matoucí = pojí se právě s nevýhodou nepraktičnosti.

 

Tipy a triky z knihy na mapy

-         Začít v centru = mapa by měla mít začínající střed. Je to taky záchytný bod pro čtenáře.

-         Používat obrázky = obrázky, celkově grafika nám pomohou lépe si pamatovat informace a celkovou formu mapy.

-         Klíčová slova = používat krátká a výstižná slova myšlenek na mapě.

-         Přechody = přechod jedné myšlenky se související myšlenkou.

 

Mapy a podnikání

-         Většina technik se dají v mind mapě vizualizovat a zapisovat.

-         SWOT, PEST, BCG… dle mého nás jen limituje kreativita samotného autora mapy.

 

Co jsem si uvědomil?

Mind mapy jsou výborný nástroj, hlavně na schůzky! Je ale důležité, aby všichni členové schůzky na mapu viděli v přítomném čase. Díky tomu se jim jejich myšlenky taky více ucílí a tak se skupina může dostat do výborné wrok flow.

Mind mapy mají i sílu v samotném podnikání, když jsme s Karlem začínali dělat marketingovou strategii, tak jsem automaticky otevřeli mind mapu a začali do ní vpisovat klíčové segmenty.

Jednu rozsáhlou mind mapu jsem i vytvářel pro komunitu, aby všichni byli o komunitě informovaní. Mind mapa zde: https://miro.com/app/board/uXjVOXI0PrA=/?share_link_id=610910906141

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: