MODERNÍ TIMEMANAGEMENT
Na moderní timemanagement mi doporučil kamarád někdy hooodně dávno, ale samozřejmě jsem se ke knize nikdy nedostala. Při brouzdání bookportem jsem na ni narazila a řekla jsem si že bych v této bakalářko-portfolio-kniho-španělský době mohla trochu zefektivnit svůj čas, i když si myslím že to už reálně ani nejde… uvidíme:)
MYŠLENKY Z KNIHY
Den má 1440 - čas je ten nejcennější majetek co máme, toto číslo nám připomíná hodnotu našeho času a to, že každou minutu svého dne musíme velmi moudře “investovat”
Pokud nepracujeme na dosažení svých vlastních cílů, pak budeme pracovat na dosažení cílů někoho jiného.
“Dělat dvě věci najednou znamená nedělat ani jednu.” - Publitilius Syrus
“Produktivita znamená dělat nějakou věc správně. Efektivita znamená dělat tu správnou věc.” - Peter Drucker
Profesor psychologie Dan Ariely, říká, že většina lidí má nejvyšší produktivitu a nejlepší kognitivní funkce v prvních dvou hodinách od plného probuzení - dlouho jsem si to nechtěla přiznat a dělala jsem vše proto aby to tak nebylo, ale já skutečně nejsem ranní člověk. Nejlépe se mi pracuje právě večer a rána jsou pro mě veliká utrpení. Musím ale uznat, že jednou z nejsmutnějších chyb time managementu je sklon lidí trávit nejproduktivnější dvě hodiny svého dne u naprosto kontra produktivních aktivit. (sociální sítě například).
Přestaňte vytvářet seznamy úkolů
Hlavní problém tohoto seznamu - jde o hromadu úkolů, které chceme splnit, bez jakéhokoliv konkrétního plánu, kdy mají být hotové a samozřejmě chceme nejdříve splnit ty snadné úkoly a ne ty nejdůležitější.
41% úkolů ze seznamu NIKDY nesplníme, 50% úkolů lze vyřídit do jednoho dne (mnohé z nich do jedné hodiny od jejich zapsání)
“Pracujte podle kalendáře, ne podle seznamu úkolů.”
Elektronická pošta metodou 321nula
Naplánujte si třikrát denně čas na vyřizování pošty (ráno, v poledne, večer), časovač na telefonu si nastavte na 21 minut a za tu dobu se snažte dostat stav nové pošty na nulu.
“Nikdy nepřijímejte pozvání na poradu, pokud vám za to nikdo nezaplatí.”
“Pokud pro vás něco není “super, jasně”, tak musíte říci “ne”.”
Jak identifikovat úkoly, které mají nízkou hodnotu a měli bychom je vypustit?
Položte si otázky:
Potvrdilo se mi, že managementové knihu mám už celkem zmáklé, četla jsem prakticky to co jsem už věděla a bylo fajn, že jsem se utvrdila v tom, že to co dělám je správné. Doporučila bych tuto knihu někomu, kdo začíná s timemanagementem, určitě v ní najde vše co potřebuje a velmi přehledně napsané. Autor v jedné části knihy ukázkově znázorňuje, jak by produktivní týden naplánoval sám, což je moc hezký.
ATP, neboť co chci využít