Minutový Manažer


1 bod

Hodnocení: 70 %

Přidáno: 15.02.2021

Minutový Manažer   Kenneth Blanchard, Ph. D.

Proč jsem si vybrala tuto knihu?


Tuto knihu jsem si vybrala k tématu management - Jak se stát výkonným managerem. Chci znalosti z knihy aplikovat v budoucím životě a v naší týmové firmě. Několikrát jsem byla v situaci, kdy jsem musela stanovit cíl pro můj tým a objevil se zde prostor pro pochvaly i pro pokárání. Tato kratičká kniha obsahuje tři tajemství minutového řízení


Minutové cíle

Stanovení minutových cílů vyžaduje:

  • Ztotožnit se se svými cíli
  • Stanovit si optimální postup k jejich dosažení
  • Napsat si každý cíl a postup k jeho dosažení na zvláštní list papíru a použít maximálně 250 slov
  • Při plnění úkolů vedoucích k dosažení stanoveného cíle si tento list stále znovu pročítat, což nikdy nezabere déle než 1 minutu času
  • Několikrát denně se vždy na minutu zamyslet nad průběhem plnění a
  • zhodnotit, zda zvolený postup odpovídá stanovenému cíli.

Minutové pochvaly

Minutová pochvala je účinná když:

  • Řeknete lidem předem, že jim dáte vědět, jak si vedou.
  • Chválíte okamžitě.
  • Řeknete lidem, co udělali dobře - a řeknete jim to konkrétně.
  • Řeknete jim, jak dobrý pocit máte z jejich práce a jak velký přínos znamenají pro organizaci i pro vaše spolupracovníky.
  • Vyzvete je, aby pokračovali dál.
  • Podáte si s nimi ruku nebo se jich dotknete tak, aby bylo zřejmé, že v jejich práci pro organizaci stojíte za nimi.

Minutová pokárání

je účinné když:

  • Řeknete lidem předem, že budete zcela otevřeně hodnotit výsledky jejich práce.

První polovina pokárání

  • Pokárání udělíte okamžitě
  • Řeknete lidem, co udělali špatně - a budete konkrétní
  • Otevřeně řeknete lidem, jaké pocity ve vás jejich chyba vyvolala
  • Odmlčíte se a vyvoláte pár vteřin nepříjemného ticha, abyste jim dali najevo, jak se cítíte

Druhá polovina pokárání

  • Podáte jim ruku nebo jim dotykem dáte najevo, že jste na jejich straně
  • Připomenete jim, jak si jich ceníte
  • Znovu jim zdůrazníte, že o nich smýšlíte dobře, ne však o jejich řešení dané situace.
  • Uvědomíte si, že když je pokárání u konce, je skutečně u konce!




Lidé, kteří se cítí dobře, dosahují dobrých výsledků

Pomáhej lidem, aby mohli pracovat naplno. Snaž se je přistihnout, až si povedou dobře.

Chválit před všemi, kárat mezi čtyřma očima.

Nejlépe strávená minuta je ta investovaná do lidí.

Každý je potencionálním vítězem. Někteří lidé jsou přestrojeni za poražené. Nenechme se zmást jejich vzhledem.



Hodnocení: 70 %

Nový komentář:







Komentáře (2):



Milan Jizba - 07.03.2021 - 13:42


Knihu si zpracovala do eseje hezky, ale zajímal by mě i tvůj osobní názor na tyto myšlenky a jak je například hodláš aplikovat pro náš tým.

Jana Švecová - 28.02.2021 - 10:40


Dávat zpětnou vazbu je opravdu důležité pro osobní rozvoj... Jak Ti to jde, zkoušíš to? Ať už pochvalu, nebo pokárání, kniha ukazuje jen, jak je dávat. Myslím ale, že je potřeba pracovat i na přijímání. Až v psychologii jsem pochopila, že na pochvalu není radno reagovat pochvalou, ale prostým poděkováním. Věděla jsi to? :-)

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: