Marketingový výzkum


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.03.2022

Marketingový výzkum   Radek Tahal

Marketingový výzkum

Radek Tahal a kolektiv

 

Co jsem si z knihy odnesl?

MIS = Interní data; Marketing Inteligence; Marketingový výzkum

Správná formulace výzkumných otázek = Symptom -> oblast problému -> obchodní možnosti -> realistická rozhodnutí -> potřeba informací -> výzkumný problém

„Sekundární data jsou taková, která existovala již před započetím našeho výzkumu, primární data jsou ta, která v souvislosti s naším výzkumem sami pořídíme.“

Portály sekundární data: SOÚ, GERGE-EI, FSS MU, MEDIAN, IMPACT, MGE data, ČSÚ, Nielsen, Český národní panel, NMS, TNS

Marketingový výzkum vždy využívá předem stanovenou metodiku výběru respondetnů. Platí základní pravidlo – aby se jednalo o výzkum, respondent musí být výzkumníkem vybrán a osloven. Pokud není vybrán a osloven napřímo, jedná se o anketu.

 

Proč?

BP a mezery ve výzkumném projektu. Pochopení marketingu.

 

Techniky sběru dat

Osobní (PAPI, CAPI)

Telefonicky (CATI)

Po internetu (CAWI)

Automatizované (monitoring návštěvnosti webu,…)

 

 

Kvalitativní výzkum

Probíhá na základě strukturovaného rozhovoru mezi výzkumníkem a menšími skupinami respondentů, nebo jednotlivci.

Proces přípravy:

Strukturovaný scénář

Rekrutaci respondetnů

Realizace rozhovorů

Typy:

Skupinová diskuse

Individuální hloubkový rozhovor

Expertní rozhovor

Miniskupiny: dyády či triády, podle počtu účastníků. Zákazníci si povídají mezi sebou.

Techniky:

Projektivní techniky: Respondent popisuje perspektivou jiné osoby

Technika mimozemšťan: respondent popisuje mimozemšťanovi a díky tomu popisuje naprosto elementární věci.

Bublinový test: Respondent vpisuje do bublin u postaviček jejich myšlenky a co říkají

Personifikace animace: z produktu se stane člověk, nebo zvíře

Techniky využívající grafický projev: na chvíli ukažu prdukt a sleduju co mi respondent nakreslí

 

 

Kvantitativní výzkum

Smyslem kvantitavního výzkumu je přinést odpověď na otázku „kolik,?“ Výstupem jsou nejčastěji grafy. Jednorázový výzkum/Kontinuální výzkumy

Metody výběru respondentů

-      Prostý náhodný

-      Kvótní

-      Systematický

-      Stratifikovaný

-      Další postupy (metoda sněhoví koule, úsudkový výběr)

 

Zajímavost: Conjoint metoda str. 189



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: