Marketing v otázkách a odpovědích


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 04.12.2023

Marketing v otázkách a odpovědích   Philip Kotner

Marketing v otázkách a odpovědích - Philip Kotler


Kniha mi byla doporučena na jednom z našich TS, jméno autora mi bylo odněkud povědomé a tak jsem se ji rozhodla půjčit, jak z důvodu zápočtu, tak jako možné zodpovězení na otázky k dokumentu na marketing produktu pro RRRRR, kde momentálně řeším cílovou skupinu, marketingové cíle do budoucna a celkově jsem v knize hledala cokoliv co mi může pomoci v tomto odvětví. 


Zaujalo mě, jak je kniha napsaná. Obsahuje odpovědi na otázky, které se týkají trhu, marketingu, hlavních marketingových pojmů, segmentace, zacílení, služeb, výrobků, cenové politiky, distribuce, reklamy, prodeje, vztahů se zákazníky a měření marketingového úspěchu. Autor v knize shromáždil veškeré otázky, které dostával v průběhu let od studentů, klientů a podnikatelů z branže. 


Otázky, které mě zaujaly či se hodili do mého projektu:


 Existují nějaká obecná pravidla, která nám umožní minimalizovat riziko, že trh nový produkt nepřijme?

Radikálně nový výrobek (eko hřeben) potřebuje proces testování a zjišťování. Nejlepší je začít hned v tu chvíli, co je myšlenka přijata, ale hlavně musí začít v okamžiku, kdy je produkt představen veřejnosti. První prodej či neprodej znázorňuje příležitost, jak můžeme zjistit a stanovit nabídku, vyhovující propagaci či cenu. 


Jak se může z místní značky stát globální značka?

Místní značka musí nejprve zabodovat na svém lokálním trhu. V knize se dává jako hlavní příklad Mexické pivo Corona. Lokální značka tedy musí nejprve deset až dvacet let strategizovat, než by mohla dosáhnout zajímavého postavení na světovém trhu.


Kolik distribučních kanálů by společnost měla používat?

Počet těchto kanálů nespočetně roste, koupě v obchodě, na internetu či poštou. Je špatné pokud máme jen jeden (budeme čelit tomu, že konkurence má těchto kanálů více a tím pádem může i více prodávat). Naopak není nejlepší jich mít zase co nejvíce. Musíme velmi pečlivě zvážit, na jakém kanálu (kanálech) máme účast. Pokud si zvolíme více kanálů, je zde pozitivum většího počtu prodejů, musíme ale dávat pozor na to, že všude musíme rozvíjet stabilitu naší značky, a splnit to co sami plníme. 


Jak mohou společnosti dosáhnout větší zákaznické věrnosti?

Zákazníci mohou například získávat body či samolepky za nákup, příklad, který mě napadá jsou razítka za každé kafe v naší kavárně. Je to tak skvělý způsob jak získat nové zákazníky a udržovat si stále dokola ty stejné. Napadlo mě udělat něco podobného se zakoupením nových produktů RRRRR. Něco jako on-line razítko, které zákazník získá při zakoupení na eshopu. Při zakoupení pátého produktu se mu sečtou body/razítka a může získat slevu, či produkt jeho libosti zdarma.


Obecně marketingové knihy jako zdroj informací či metod moc nemusím, trh se rychle mění a co se v knihách psalo před deseti/pěti lety momentálně není aktuální a je tomu tak i v této knize. I když jsem v knize našla zajímavé pointy, připadala mi krapet zastaralá. Zajímavé pro mě byly části knihy, kde autor píše co myslí, že v marketingu nastane za pár let. Uváděl takto například vliv článků, televize a rádia. I tak si myslím, že informace zde jsou užitečné, pokud budu potřebovat znát odpovědi či inspiraci k dokumentům na zkoušky. V tomto ohledu bych knihu doporučila. 







Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Monika Kosulicova - 08.12.2023 - 08:30


Chybí ATP, prosím o doplnění. Děkuju.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: