Marketing od myšlenky k realizaci


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 18.12.2022

Marketing od myšlenky k realizaci   Gustav Tomek a Věra Vávrová

Kniha, na kterou tu teď píšu esej, se mi měla dostat do ruky už mnohem dřív. Přirovnala bych ji k té od Kotlera. Jejím cílem je totiž provést autorem celým marketingovým procesem. Od začátku po konec. A to byl často pro nás v Tiimi problém. V projektech jsme se často pozastavovali nad tím, jaká metoda navazuje na jakou a jak vlastně máme celý proces pospojovat. Od toho přesně tato kniha je.

Vybrala jsem pouze některé fáze, protože jinak by byla esej strašně dlouhá.


Definice marketingu: 



Marketingový výzkum



Tenhle obrázek se mi moc líbí. Jednoduše shrnuje, kdy co a jak použít, protože dotazník, který s oblibou každý používá, není jediná metoda, jak získat data. Kdy a jak tedy jakou metodu použít? (vybrala jsem jen některé)



Volba a realizace marketingové strategie

Co je vlastně obsahem takového marketingového plánování? 

Takto obsáhle rozsáhlý obsah je jakási kostra s body, na které je dobrý nezapomenout. Nicméně je jasné, že se bude měnit podle potřeb. 



Kontraktační politika

V téhle kapitole autor, kromě jiného, mluví i o situaci, jak třeba řešit, že potřebujete zvýšit cenu v důsledku nárůstu nákladů. Což je věc, kterou teď spousta projektů řeší. 

Přímému zvýšení cen se lze různými způsoby vyhnout. U zakázek s dlouhou průběžnou dobou výroby stanoví firmy ceny až při dodání výrobku nebo si u zákazníka vyhradí zaplacení inflačního nárůstu. Dále mohou podnikatelé učinit toto:


Komunikační politika



Tento obrázek mě zaujal především proto, že právě teď řešíme v projektu, kdo kde má co a jak komunikovat. Já mám na starosti sociální sítě a reklamu a občas mám pocit, jak kdyby měli ostatní pocit, že to jsou kanály, které by měli komunikovat vše a nic jiného bychom používat neměli, ale jak můžeme vidět, není to tak. 


Shrnutí 

Kniha je na čtení docela náročná. Je vcelku podrobná, neumím si představit, že ji čtu od první do poslední stránky najednou. Já sama, jsem četla náhodné kapitoly a některé stránky i přeskakovala, protož byly plné výpočtů, které jsem v tu chvíli nepotřebovala znát. Nicméně, pokud hledáte knihu, která pro vás bude spíš takovým průvodcem a jakýmsi marektingovým slovníkem, tak ke klasice od Kotlera doporučuju i tuto. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: