Marketing 4.0


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 13.03.2024

Marketing 4.0   Philip Kotler

MARKETING 4.5


Na knihu jsem narazila při brouzdání Tiimi složkama s e-knihama. Mám trochu nepřátelský vztah s marketingovýma knížkama, ale jsem zvědavá co se dozvím v této. Taky jsem byla překvapená, že knížka je v angličtině, momentálně jsem se zaměřila jen na anglickou četbu nehledě na její složitost, kterou jsem občas celkem podcenila hehe. Kniha je tedy marketingový přístup, který kombinuje online a offline interakce skrze zákazníka a firmy v digitálním světě. 


MYŠLENKY, KTERÉ MĚ ZAUJALY


From a marketing communications point of view, customers are no longer passive targets but are becoming active media of communications. Embarrassing this trend is not easy.


With community-generated content, companies have no control over the conversation.


Word marketing being written as market-ing reminds us that marketing is about dealing with the ever-changing market. - toto jsem ani nevěděla


What distinguishes this new type of customer, which is emerging globally-young, urban with strong mobility and connectivity? They value high-touch engagement when interacting with brands and they trust their friends and family more than they trust corporations and brands.


Connectivity is the most important game changer in the history of marketing = significantly reduces (snižuje) the costs of interaction among companies, employees and other relevant parties.


Online “new wave” marketing and the offline “legacy” marketing need to coexist to deliver the best customer experience! (many people go to Twitter for breaking news but eventually retire to television and watch CNN for more deeper news coverage).


Customers are influenced by three factors:

  1. marketing communication
  2. opinions of their friends and family
  3. personal knowledge and an attitude about certain brands on past experiences


Net Promoter Score


Is the measurement of brand advocacy, there are three broads categories of customers with regard to their attitude toward a brand:

  1. promoters (recommend the brand)
  2. passives (neutral one)
  3. detractors (unlikely to recommend the brand)


3 SKUPINY NAKUPUJÍCÍCH

  1. Youth - set the trends, they're the the primary target market for marketers
  2. Women - women have a high influence on other people. Not only do women research more, they also converse more about brands. 
  3. Netizens - they want to be involved in the development of the internet. Their role in influencing others is related to their desire to always be connected and contribute. 


Framework to describe the customer path is AIDA (attention, interest, desire and action). - je to zastaralá a zákazníkem známá


The customer's path should be rewritten as the five A’s:

aware = zákazník se dozvídá o produktu či službě

appeal = produkt se zákazníkovi líbí a přitahuje ho díky svému designu či funkci

ask = hledání informací o produktu

act = provedení transakce

advocate = doporučení produktu či služby


PAR = purchase action ratio - informace o tom, jak často zákazník nakupuje nebo prodává ve srovnání s celkovou aktivitou

BAR = brand advocacy ratio - míra loajality zákazníků a ochota značku dále vychvalovat


Six Attributes of Human-Centric Brands - zaměření na člověka

Physicality

Intellectuality

Socialibility

Emocionality

Personality

Morality


To effectively address anxieties and desires, marketers should build the human side of their brands.



Moc se mi líbily Reflection questions na konci každé kapitoly, znova mi to připomělo myšlenku celé kapitoly + to bylo dobré na zamyšlení. Knížka, ačkoliv měla méně stran mi přišla celkem složitá a moc mě nebavila, ale takto to mám u marketingových knížek vždy. 




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: