Proč jsem si knihu vybral?
Jeden z mých projektů se zabývá online marketingem, zároveň také pro karetní hru Přihořívá je nutno dělat marketing a dostat se do povědomí lidí. (Začít také s bran awarness)
Main points;
Co je teda marketing?
- Je to hlavně soubor několika věcí, ne jen reklamy, je důležité si uvědomit, že je to hlavně za účelem směny za zisk.
Strategie vs taktika
- Strategie je před samotnou taktikou, ve strategii si rozmýšlíme co a jak = hrubý nástřel a v taktice se již dostáváme do podrobností jak danou strategii vyřešíme.
Otázky, které nám pomohou ve strategii
- Kdo je náš zákazník?
- Jakou hodnotu mu nabízíme?
- Ja zajišťujeme dlouhodobou spokojenost?
- Jakou máme konkurenční výhodu a jak ji budeme udržovat?
Taktická marketingový rozhodnutí
- Jak konkrétně bude vypadat náš produkt?
- Jaká bude jeho cena?
- Kde, kdy a jak ho budeme propagovat?
- Jak zajistíme jeho dostupnost?
Práce se značkou
- Značka prodává = hlavně u nás v karetní hře.
- Balení produktů pomáhá zákazníkovi s brandingem a jak na danou značku bude pohlížet. = karetní hru posíláme s děkovnou kartičkou, manuálem, nálepkami a samotnou hrou zabalenou v bublinkové folii.
- Když nás doporučí zákazník = bere si z toho i malou zodpovědnost
- Když si zákazník užívá hraní naší hry, tak je velká šance, že by si koupil i naše další vydání.
Marketingový mix
- Basic 4p, zde jsem dostal doporučení na knihu od Miroslava Foreta – marketing pro začátečníky (určo si chci přečíst a napíšu esej – využiju i v bakalářské práci a v praxi)
Co jsem si uvědomil?
I když kniha se nazývá základy marketingu, rozhodně mi pomohla ucelit marketing pro karetní hru. Marketing není jednoduchý a je hlavně komplexní, pořád se rozvíjí a i proto je důležité znát i “staré” věci, které fungovali.
Jsem rád za doporučení knihy od Foreta, od vyprávění 4p má napsané krásně.
Téma práce se značkou ve mě hodně rezonovala, zjistil jsem, že když máte produkt, je práce se značkou relativně jednoduchá.