Proč jsem si knihu vybral:
Kniha mi byla doporučena Adamem Ryplem a Megí Benešovou. Navíc se mi hodí k našemu projektu copywriterství, takže jsem byl rád, že se mi nakonec dostala do ruky. Kniha je tenká a velmi čtivá, takže jsem se do ní s chutí pustil a za dvě hoďky bylo dokonáno.
Obsah knihy:
Jak už název vypovídá, tak kniha je manuál k tomu, jak se stát výborným copywriterem. Autor je v tomto tématu velmi zběhlý a své znalosti předává zajímavě a hlavně srozumitelně.
Text prodává, když stručně a šťavnatě sdělí informaci, které mají pro příjemce hodnotu a tím ho přesvědčí, aby vykonal požadovanou akci.
Toto jsou myšlenky, které mě z knihy zaujali a budu se dle nich snažit řídit při své následující copywriterské práci:
· Nejhorší hřích marketéra-zapomenout si říct o akci.
· Než začnete psát ujasněte si dvě věci:
· Cílovou skupinu a co ji motivuje
· Jak konkrétně pomůže produkt
· Definuje cílovou skupinu a její socio demografii
· Definovat cílovku
· Přání
· Potřeba
· Očekávání
· Obavy
· Lidé často kupuji věci ne proto, že jsou kvalitní ale proto, co o nich vypovídají
· Dramatizujte, co produkt umí
· Produkt není jen to, na co si můžete sáhnout
· Zatáhněte klienta do kreativního procesu
· Na začátku pošlete klientovi na výběr 3variannty textu
· Briefový – uklidní ho to
· Mírně podprůměrný
· Naprostou bombu (váš favorit)
· Neprezentujte 100% dotažené návrhy
· Nebojte se klienta požádat o pomoc
· Nezapomenout na call to action po zaujmutí
· Úkolem reklamy na luxusní zboží není primárně prodává ale vytvořit jakousi auru nedostupnosti.
· Luxus funguje, jen když ho všichni poznají
· Když k racionálním důvodu pro koupi přidáte i ty emociální máte vyhráno
· Nepoužívat trpný rod
ATP:
Ještě jsem neměl úplně možnost převést tito teoretické znalosti do praxe, protože knihu jsem právě dočetl, nicméně zareflektuji na své copywriterské texty, které jsem již vytvořil. Myslím, že jsem u tvořených textů málo zaměřoval na to, jaké emoce v lidech vyvolají a nepřemýšlel jsem nad tím, jaké emoce v nich chci vyvolat, proto se u dalších textů nejdříve zamyslím, co v cílové skupině chci vzbudit a na základě toho text budu psát. K tomu mi pomůže definování cílovky pomocí metody přání, potřeby, očekávání a obavy. Zjistil jsem, že jsem ještě nikdy nedělal text, který by měl za cíl přímo prodávat, aby nedošlo k omylu tak každý text, co firma vydá má kolem a kolem přinést zisk ale texty, které jsem psal byly prezentačního charakteru na web. Já bych si chtěl zkusit navrhovat i texty například do reklam či slogany, na kterých bych zpětně mohl lépe měřit, jak se cílové skupině text líbil/nelíbil a tudíž zda produkt koupila či ne.