Manuál copywritingu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 15.03.2024

Manuál copywritingu   Vojtěch Untermüller

Proč jsem si knihu vybral:

Kniha mi byla doporučena Adamem Ryplem a Megí Benešovou. Navíc se mi hodí k našemu projektu copywriterství, takže jsem byl rád, že se mi nakonec dostala do ruky. Kniha je tenká a velmi čtivá, takže jsem se do ní s chutí pustil a za dvě hoďky bylo dokonáno.


Obsah knihy:

Jak už název vypovídá, tak kniha je manuál k tomu, jak se stát výborným copywriterem. Autor je v tomto tématu velmi zběhlý a své znalosti předává zajímavě a hlavně srozumitelně.

Text prodává, když stručně a šťavnatě sdělí informaci, které mají pro příjemce hodnotu a tím ho přesvědčí, aby vykonal požadovanou akci.


Toto jsou myšlenky, které mě z knihy zaujali a budu se dle nich snažit řídit při své následující copywriterské práci:

 

·     Nejhorší hřích marketéra-zapomenout si říct o akci. 


·     Než začnete psát ujasněte si dvě věci:

·     Cílovou skupinu a co ji motivuje

·     Jak konkrétně pomůže produkt


·     Definuje cílovou skupinu a její socio demografii


·     Definovat cílovku

·     Přání 

·     Potřeba 

·     Očekávání 

·     Obavy


·     Lidé často kupuji věci ne proto, že jsou kvalitní ale proto, co o nich vypovídají 


·     Dramatizujte, co produkt umí 


·     Produkt není jen to, na co si můžete sáhnout 


·     Zatáhněte klienta do kreativního procesu 


·     Na začátku pošlete klientovi na výběr 3variannty textu

·     Briefový – uklidní ho to

·     Mírně podprůměrný

·     Naprostou bombu (váš favorit)


·     Neprezentujte 100% dotažené návrhy


·     Nebojte se klienta požádat o pomoc

 

·     Nezapomenout na call to action po zaujmutí


·     Úkolem reklamy na luxusní zboží není primárně prodává ale vytvořit jakousi auru nedostupnosti.


·     Luxus funguje, jen když ho všichni poznají 


·     Když k racionálním důvodu pro koupi přidáte i ty emociální máte vyhráno


·     Nepoužívat trpný rod 


ATP:

Ještě jsem neměl úplně možnost převést tito teoretické znalosti do praxe, protože knihu jsem právě dočetl, nicméně zareflektuji na své copywriterské texty, které jsem již vytvořil. Myslím, že jsem u tvořených textů málo zaměřoval na to, jaké emoce v lidech vyvolají a nepřemýšlel jsem nad tím, jaké emoce v nich chci vyvolat, proto se u dalších textů nejdříve zamyslím, co v cílové skupině chci vzbudit a na základě toho text budu psát. K tomu mi pomůže definování cílovky pomocí metody přání, potřeby, očekávání a obavy.  Zjistil jsem, že jsem ještě nikdy nedělal text, který by měl za cíl přímo prodávat, aby nedošlo k omylu tak každý text, co firma vydá má kolem a kolem přinést zisk ale texty, které jsem psal byly prezentačního charakteru na web. Já bych si chtěl zkusit navrhovat i texty například do reklam či slogany, na kterých bych zpětně mohl lépe měřit, jak se cílové skupině text líbil/nelíbil a tudíž zda produkt koupila či ne.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: