Manuál Copywritingu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 03.03.2024

Manuál copywritingu   Vojtěch Untermüller

Knihu mi doporučila a vypůjčila Naty Bendová, za což jí tímto moc děkuji.


Celá kniha je napsaná stručně, zábavně a čtivě…ještě aby ne, když jí napsal sám expert na copywriting, Vojtěch Untermüller.


Copywriting mě zajímá z více důvodů:


  • Momentálně píšu posty na Tiimi Linked In
  • V rámci kampaně Finsko ’24 tvořím texty k příspěvkům a píšu texty Reelsek
  • Pomáhám s textem k reklamě Tiimi do rádia


Celkově copy, jako součást marketingu, mě osobně dost zajíma, a tak dává velký smysl se v něm zlepšovat. Jak píše sám autor, copy je dovednost, která se dá trénovat.


V knize je spousta tipů a triků na poskládání efektivních prodejních textů i s příklady z praxe.


Základem copywitingu je:


  1. znát cílovku a její motivaci (neboli „když přesně víte, ke komu mluvíte, máte napůl vyhráno“)
  2. jak konkrétně produkt pomůže


Hodně se mi líbila myšlenka: „Lidi často kupují věci a služby ne proto, že jsou kvalitní, ale proto, co o nich vypovídají. Kupují značku, auru, příběh spojený s produktem. A společenský status.“

- Nesčetkrát jsem slyšela, že produkt musí mít smysl. Myslela jsem si, že musí přinášet něco extra světobornýho, ale díky knize i vlastní reflexi vím, že často stačí touha po statusu nebo zkrátka touha něco mít. Jsme lidi, naše mysl nefunguje jenom racionálně. A nemyslím tím, že bych teď chtěla prodávat kšunty a kašlat na přesah, který projekt může mít. Pokud se jedná o projekt Zdoběny, který teď s Naty a Kačí rozjíždíme, přemýšlela jsem nad tím, jak dát prodeji kabelek větší smysl, co je vlastně ta potřeba lidí si kupovat kabelky.. tam mě opravdu krom praktičnosti, že věci nechceme tahat v ruce, napadl jen status a materiálno. Jasně, záleží pak, z čeho kabelky jsou, jaké hodnoty má značka atd.. ale to už jsou jen faktory, které ovlivňují zákazníky v rozhodování, kde kabelku koupí.


Technika k popsání cílovky - PPOO (přání, potřeby, očekávání, obavy). Pomocí techniky jsem definovala naší cílovku v projektu Zdoběny (háčkované doplňky, zejména kabelky):


  1. Přání - Chci originální kabelku, která je trendy, budu díky ní cool a bude přesně vyjadřovat mou osobnost.
  2. Potřeby - Chci, aby měla custome tvar i barvu podle mě. A aby se do ní vešlo všechno, co potřebuju.
  3. Očekávání - Očekávám, že se na ní někdě budu moct podívat, objednávka bude snadná a příjemná a vyzvednu si ji v zásilkovně nebo osobně.
  4. Obavy - Nezašpiní se? Vydrží mi za ty peníze? Bude se ke všemu hodit?


(Toto jsou samozřejmě jenom moje domněnky a měly bychom si to ověřit.)


  • Díky tomuto seznamu můžeme produkt lépe komunikovat. Například pokud se potvrdí obava s kombinováním kabelky, můžeme nafotit/ natočit různé outfity, jak k nim stejná kabelka bude ladit.


Prodejní text by měl vždy upoutat pozornost a říct si o akci.


V moment čtení jsem akorát dávala dokupy nový článek na Linkáč. V konceptu byl pojmenovaný: Cestovatel vs turista. Na základě knihy jsem ho pojmenovala: Jaký je rozdíl mezi cestovatelem a turistou? a přidala dramatické otazníky na začátek i nakonec. Co mi ale stále na Linkáči ucházi jsou call to actions (CTA). 


CTA složí k přesnému vyjádření, co po zákazníkovi chceme. Musíme mu to zkrátka říct, aby se tak stalo. „Přihlaš se tady, klikni sem, přečti si víc, napiš nám, objedndej si, zaregistruj se…). Na Linkáči ale bohužel zatím nevím, co je vlastně tím cílem a budu na strategii muset ještě dost zapracovat.


Bavila mě také část o email marketingu - jak psát předměty newsletterů a zvýšit tak jejich účinnost. To bohužel zatím nemám jak vyzkoušet, ale třeba se šance brzy naskytne.


Storytelling


Ani tady nechyběl popis storytellingu jako účinná praktika. Mozek si pamatuje informace nejlépe ve formě příběhů a proto je tak účinné je vyprávět. Tento styl využíváme u rádiové reklamy, kdy se snažíme uchazeče namotivovat prostřednictvím skutečných příběhů studentů.


Knihu jsem zhltla během 2 dnů, psala si v průběhu myšlenky k projektům na papír a tak podpořila svou kreativitu a marketingové smýšlení.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 0

19.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Vedení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: