Malý princ a podnikání


2 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 12.12.2023

Malý princ   Antoine de Saint-Exupéry

Malý princ a podnikání


Kniha vypráví příběh malého chlapce, který opustí svou planetu, aby se vydal na cestu poznávání světa. 


Kniha Malý princ mě opravdu fascinuje, a to z několika důvodů. Tuto knihu jsem četl v průběhu mého života třikrát a jsem překvapen tím, že pokaždé mi kniha dala něco jiného. Jsem toho názoru, že kniha vám dá to, co od toho budete očekávat. Když se budete chtít dozvědět něco málo o filozofii, případně o podnikání, nebo i něco málo o mentálních modelech a zamyslet se nad tím v kontextu této filozofické knihy, tato kniha je přímo pro Vás.  


Kniha Malý princ je dle mého plná moudrých myšlenek, které mohou být aplikovány i v oblasti podnikání. V následujících odstavcích se podívám na tři klíčové myšlenky, které mohou dle mého podnikatelům pomoci dosáhnout úspěchu.


Představivost / Myšlení


V knize Malý princ se autor často zmiňuje o důležitosti představivosti. Děti jsou v tomto ohledu výjimečné, protože jejich fantazie nezná hranice. Dospělí se však často nechávají brzdit tím, že přemýšlí v rámci toho, co už znají a v čem jsou zběhlí.


Myslím si, že v podnikání je představivost nezbytná pro úspěch. Podnikatelé musí být schopni vidět svět novýma očima a přicházet s novými nápady a neustále inovovat. Představivost jim pomáhá rozpoznat příležitosti, které by jinak zůstaly skryté. Těchto příležitostí se ale musí chopit a aplikovat je do praxe.


Příklad z reality 


Steve Jobs byl známý svými inovativními nápady. Díky tomu, jak neustále inovoval a nebál se aplikovat své nové myšlenky a nápady, dostal Apple na vrchol a stal se jedním z nejbohatších lidí na světě. 

 

Co je důležité, je očima neviditelné


Další důležitá myšlenka, kterou kniha Malý princ zdůrazňuje. Je to, co je důležité, je často očima neviditelné. To se týká nejen hodnot, ale také úspěchu v podnikání.


Podnikatelé by se dle mého neměli zaměřovat pouze na peníze. Měli by hledat smysl své práce a dělat to, co je baví. Když dělají to, co je baví, jsou více motivováni a dosahují lepších výsledků.


Příklad z reality 


Mark Zuckerberg založil společnost Facebook, protože chtěl spojovat lidi. Věděl, že Facebook může mít pozitivní dopad na svět, a to ho motivovalo k tomu, aby tvrdě pracoval a posunul společnost kupředu.


Stát se zodpovědným za to, co jsme k sobě připoutali


Kniha Malý princ také připomíná, že jsme vždy zodpovědní za to, co jsme k sobě připoutali. To platí i v podnikání. Podnikatelé by měli být zodpovědní za své činy a rozhodnutí a měli by být ochotni nést za ně následky.


Když podnikatel dělá chybu, měl by se z ní poučit a snažit se ji napravit. Měl by také být připraven nést za svou chybu následky.


Příklad z reality 


Jeff Bezos, zakladatel společnosti Amazon, udělal mnoho chyb v průběhu své kariéry. Jednou z jeho nejznámějších chyb bylo rozhodnutí investovat do projektu Amazon Fire Phone. Tento projekt byl nakonec neúspěšný a Amazon přišel o miliardy dolarů. Bezos se však z této chyby poučil a pokračoval v úspěšném budování společnosti Amazon.


Závěr do ATP


Kniha Malý princ je cenným zdrojem inspirace pro každého, kdo se chce posunout v podnikatelském myšlení a mentalitě. Její myšlenky jsou univerzální a mohou být aplikovány v mnoha různých oblastech života. Pokud na to budeme nahlížet tak, že se chceme z knihy dozvědět něco o podnikání. Kniha vám to předá!


Je normální dělat chyby. Z chyb je důležité se ponaučit a do budoucna se jim vyvarovat a neustále se zdokonalovat. Toto je fakt, který budu aplikovat po celou dobu v Tiimi!



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: