O přečtení této knihy jsem uvažovala již před rokem, kdy jsem chtěla být více s lidmi v týmu, více svému týmu otevřená, pomohla by mi? Myslím si, že by mi dodala kuráž ale stejně jako zdravý životní styl je sociální interakce neustálý proces, kdy se malými kroky posouváte na vysněnou úroveň.
Co si odnáším z knihy?
Mindset: musí vás to bavit, proto si musíte uvědomit, že potřebujete lidi kolem sebe, že existuje jen sakra málo činností, kde nevyužíváme činnost těch druhých a že náš zisk a naše štěstí vyplývá z kontextu našich vztahů s ostatními.
Důležité je dívat se na Networking jako na životní styl, kdy kolem sebe máte lidi, které máte rádi, ti mají zase rádi vás, mají podobné hodnoty a doprovází vás na vaší cestě.
Komunity jsou důležité protože mnohonásobně rozšiřují vaší síť a to naprosto přirozeně, protože lidé v komunitách jsou si blízcí díky společnému zájmu. Lidé, co jsou více orientovaní na komunitu jsou více odolní stresu, než individualisté a ti, co se snaží řešit své problémy sami s knihou. Dle Benjamina Franklina bychom měli být součástí tří komunit.
Odraz
To s kým navazujete kontakt, je důležité pro to, kým se stanete. Stýkáte-li se s lidmi úspěšnými budete úspěšní, stýkáte-li se s těmi, kteří mají hustou sít kontaktů, pravděpodobně ji budete mít i vy.
A údajně dle Damona Runyona je to tak i s penězi.
“Vždy se snažte držet se blízko peněz protože budete-li se držet u peněz dostatečně dlouho, část z nich se začne držet u vás”
Plán
Čeho chceš dosáhnout, kdo ti tomu může pomoc a koho už znáš, kdo je ve tvé sítí? Kdo z tvé sítě zná někoho kdo je pro tvůj kariérní růst důležitý? Důležité jsou plány a stanovování cílů a ještě důležitější je k těmto cílům přiřadit si osoby které vám pomohou dostat se k cíli a jak se s těmito lidmi seznámíte. Ale nezapomeň že lidé, kteří by pro tebe mohli být důležití musíš poznat jako přátele ne jako potencionální klienty.
Vytvořte si seznam všech lidí a pak si k těmto lidem připojte informaci, jak často je chcete kontaktovat a jakým způsobem abyste udrželi váš vztah.
Autority
at je to šéf, nebo nějaký vysoce postavený veřejností uznávaný člověk, je důležité toto pravidlo: čím méně toho řekneš, tím více uslyšíš... buďte odvážní, hoďte ego za hlavu a ptejte se bez ohledu na okolnosti - hovořte o tom, co jste toho léta viděli, debatujte, co je pro vůdce důležité chtějí-li firmu dovést k úspěchu. Většinou máme totiž tendenci autority pouze ustrašeně sledovat, protože máme pocit, že tyto lidé jsou více hodnotní. Jak na tyto lidi udělat dojem?- dejte jim pocit důvěry, že se cítíte být človek jim rovný a zasloužíte si, aby s vámi tak jednali/se k němu takto chovali. Důležitou roli zde také hraje otevřenost a přímočarost.
Upřímné přímočaré chování přináší respekt , uznání a otevřenost.
Bacha na zaručená témata, ta přinášejí zaručeně nudné výsledky. Nebojte se být sami sebou a jít klidně i do kontroverzních témat, protože abyste si s někým vytvořili vztah nemůžete zůstat na formálním povrchu jako při rozhovoru o počasí.
Nebalancuj
balanc mezi kariérou a osobním životem je zbytečný, když si uvědomíte, že úspěch v obou světlech závisí na ostatních a na tom, jak jste na ně napojeni, vyžaduje to však jednu důležitou věc a tou jsou hodnoty - musíte do každého vztahu vkládat stejné hodnoty.
Častokrát se v businessu stává, že nápad ztroskotá protože se s lidmi nezachází jako s živými bytostmi....všichni jsme lidé a všichni v tom jedeme společně, skutečným předpokladem úspěchu je spolupráce s ostatními.
Otázka k zamyšlení na konec...kolik okolo sebe máte takových přátel, kteří mohou u vás doma, aniž by vás to zaskočilo, nahlédnout do ledničky a nabídnout si její obsah?