Umění myslet
Amy Whitaker
Co jsem si z knihy odnesl "Umění myslet"
1. Podnikatelé, vytáhněte svá plátna!
2. Umělci, postavte si loď!
3. Všichni, vyjděte z plevele a následujte maják!
Kreativita je ve světě podnikání vysoce ceněna a zdá se, že firmám, které to vědí, se daří mnohem lépe než ostatním. Na druhou stranu, bez ohledu na to, zda chcete hrát divadlo nebo vydat knihu, je dobré mít trochu obchodního umu, pokud nechcete skončit jako archetypální opuštěný umělec žijící na ulici.
"Umělecké myšlení" je způsob, jak z umění i podnikání vytěžit maximum. Je to metoda navržená Amy Whitakerovou, která by měla vědět víc než většina ostatních. Ve skutečnosti má diplomy z podnikání i z malování a učí to druhé a to první.
Co je to umělecké myšlení?
Je to proces myšlení, díky němuž lze plně využít potenciál své kreativity v podnikání a svých obchodních znalostí v umění. A vychází z předpokladu, že každý je svým způsobem umělec. A většina lidských snah se podobá tvorbě uměleckého díla.
Koneckonců, co mají společného skladatel, investor a špičkový podnikatel?
Snaží se z materiálu, který mají k dispozici, vytvořit něco nového a odlišného. A podle jejího názoru není tento proces pouhým přesunem z bodu A do bodu B. Je to něco mnohem zvláštnějšího: je to akt "vynalézání bodu B" a snaha o jeho dosažení!
Vynalézání není něco, co se děje v mezidobí! Proto mu musíte dát nějaký čas. Ve světě plném rozptýlení je to těžké a následně můžete lépe pochopit podtitul knihy.
Odpověď je poměrně jednoduchá: vyhraďte si nějaký "čas ve studiu" Nápady začnou proudit pouze tehdy, pokud si vyčistíte mysl od rušivých vlivů okolí. Nemusíte mít žádný projekt. Přijde k vám sám.
Musíme však mít něco, čemu Whitakerová říká "otázka majáku". Je to hlavní problém, který chcete překonat. Je to vlastně alternativa k cílům SMART. Jeho zkratka zní MDQ: Major Dramatic Question (hlavní dramatická otázka).
Ať už se jedná o psaní knihy, nebo o obchodní projekt, MDQ je jádrem vašich aktivit. Je to to, co vás povede vpřed. A co bude určovat váš pokrok.
Podnikatelé, vyndejte si stojany na kreslení.
Ale přestože návyky podnikatelů mohou být trochu jiné než návyky tvůrčích lidí, konečný cíl je stejný. A sice vybudovat něco z toho, co vám bylo dáno k práci.
Umělci, postavte si loďku
To je další ze strategií Amy. Postavit si loď znamená vybudovat finanční rámec pro náklad vašeho projektu. Protože čím těžší bude, tím obtížnější může být jeho skutečné převedení do reality. Je tedy dobré naučit se něco o "portfoliovém myšlení". Abyste, až budete potřebovat nějaké peníze, měli připravené řešení, jak se je pokusit získat!
Všichni vyjděte z plevele a následujte maják
Být v plevelu znamená, že nejste schopni najít řešení obtížné části rovnice, kterou je váš projekt. Nebojte se - stává se to každému. Jen se budete muset soustředit a dát si určitou "odkladnou lhůtu", abyste obtíže překonali. Hodně vám pomůže, když budete mít otázku s majákem - tj. konečný cíl, který budete sledovat.
Citáty
Umění myslet je rámec a soubor návyků, které chrání prostor pro zkoumání.
Akt pozvání lidí do jiných oblastí je aktem laskavosti a vlídnosti stejně jako aktem vzdělávání.
Chtít přeskočit přes pozorování k posuzování je forma závodu do cíle, místo aby člověk zůstal v plevelu.
Podniky se musí neustále měnit, zkoumat, vyvíjet, zavrhovat a posouvat vpřed, aby zůstaly naživu.
Tvůrčí práce v jakémkoli oboru vyžaduje, abyste nejprve riskovali, že něco nabídnete
Umělecké myšlení je proces a podnikání je médium.