Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 12.04.2022

Kreativní copywriting   Anna Sálová

ÚVOD


Knihu kreativní copywriting jsem si vybrala protože jsem se v copywritingu chtěla už dlouho zlepšit a vzdělat. Často jsem měla problém s propagačními texty, které jsem zveřejňovala v rámci projektů na sociálních sítích apod. 


Kniha je psaná velice zábavně a proložena různými kreativními technikami, několik z nich mě velice zaujalo. Spoustu myšlenek a triků mi bylo už známých s ostatních knih, takže se často opakovali, ale vlastně by mě nikdy nenapadlo je využít v rámci psaní textů, takže i přestože to pro mě nebylo nic nového jsem se dozvěděla spoustu nových věcí. 


ZAJÍMAVÉ MYŠLENKY 


Jedna z věcí, která mi přišla hodně přínosná, je tzv „checklist“. Jsou na něm vypsané věci, které by mělo naše copy obsahovat. 


-       Co

-       Komu

-       Přínos

-       Proč my

-       Kdo

-       Kde

-       Za kolik

-       Výzva (call to action) 


Na základě checklistu je dobré si potom vytvořit layout webu/naší stránky. 


Nahrazování „racionálních a úřednických“ slov za „smyslová“.

Jde zde hlavně o to, mluvit s příjemcem lidsky tak, aby s nimi naše slova rezonovali. Při psaní bychom neměli pracovat hlavou ale zároveň i srdcem. Například: Poskytnout – dát, kvalitní – lepší, uplatnit – využít, doporučení – rada, utrácení – investice, problém – výzva. Autorka zmínila i slova „která lidi univerzálně milují“ za mě jde o hodně citově zabarvená slova a tím pádem dává smysl, že v lidech vyvolávají pozitivní reakce: nové, ušetřete, bezpečí, láska, zdraví, jednoduše, garantujeme, úžasný, ohromný, senzační, magický, zázrak. 


Dále se autorka zabývala i tvoření persony a na základě toho nastavování tonality, kterou s naším zákazníkem/příjemcem budeme komunikovat. Tvorba avatara pro mě nebyla novinka, ale určitě je dobré si to uvědomit i v případě copywritingu, abychom si uvědomili, komu obsah předáváme a jak ho předávat, aby to zaujalo našeho cílového zákazníka. 


Poslední zajímavou myšlenkou, kterou bych ráda zmínila, je zařazení naší služby/produktu do Maslowovy pyramidy potřeb. Tuto pyramidu známe už asi všichni, každopádně mě nikdy nenapadlo zařadit si do ní náš projekt. Kniha poté popisuje, jak psát dobré copy podle toho v jaké části pyramidy se náš projekt nachází. Osobně si myslím, že tohle může hodně projektům pomoc v cílení na zákazníka pomocí potřeby, kterou jejich produkt/služba naplňuje. To by samozřejmě mělo potom ovlivnit i naše texty. 


ZÁVĚR ATP 


Kniha mi předala mnoho myšlenek a metod, které mě nikdy dřív ve spojení psaní textů nenapadli. Momentálně pracujeme na tvoření týmového webu, a proto jsme si připravili TS, na kterém budeme znalosti z knihy předávat zbytku týmu a na základě toho potom tvořit texty a celkový layout a vzhled našeho webu. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Tomáš Konrád - 29.09.2022 - 15:37


Jak z pohledu Kreativního copywritingu hodnotíš váš web? Splňuje zmiňovaný "checklist"? Mluví váš web lidsky i poutavě? A kdy ti kreativní copywriting pomohl v projektu a kdy to určitě ještě využiješ?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: