Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.07.2021

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Kreativní copywriting

Anna Sálová


Proč jsem si zvolila tuhle knihu?


Tuhle knížku mám v merku už od prváku, ale pořád jsem se k ní nemohla dostat. Buďto byla vypůjčená v knihovně nebo jsem zrovna četla jinou knihu. Až teď jsem měla konečně možnost ji přečíst (děkuju Fílo za půjčení!).


Ohledně marketingu mě zajímá vše a texty, kterými promujeme naše produkty jsou velkou součástí upoutání pozornosti našich zákazníků. Navíc jsem si před nedávnou dobou začala přivydělávat právě jako copík a svět copywritingu mě naprosto pohltil. Chtěla jsem se proto dozvědět více.


Kreativní techniky


Autorka v knize zmiňuje nespočet kreativních technik, jako je brainstorming, brainwriting, myšlenkové mapy atd. Překvapilo mě, že velká část technik je mi již známá, jelikož jsem se s nimi setkala v literatuře, kterou jsem četla předtím a mám je i vyzkoušené a ověřené.


Technika, kterou jsem ale neznala a velice mě zaujala, byla strategie Walta Disneyho.

Dle něj se vyplácí nápady zkoumat ze 3 různých stran: snílek, realizátor a kritik. Jednotlivé role přicházejí cyklicky v pořadí do té doby, aby došlo k uspokojení všech 3 úhlů pohledu. Snílek má za úkol předložit cíl a zaujímat postoj „nic není nemožné“. Realizátor má na starost říct, jak dosáhnout toho, abychom nápad dotáhli do cíle. Kritik má za úkol najít slabé místo a upozornit na něj (ve financování, logistika, nedostatek lidí,…) Diskuze pokrčuje tak dlouho, dokud se nesejdou u nápadu, ke kterému nebude mít žádná role výtky.


Power words


Při psaní nepracujte hlavou, ale i srdcem a vyměňte úřednická slova za citově zabarvená, smyslová – uživatel z textu musí navnímat fyzické prožívání a jasný význam.


TIP: David Ogilvy doporučuje zesílit nadpisy pomocí emotivních slov. Dvě nejúčinnější slova v reklamách jsou ZADARMO a NOVÝ.


Co jsou power words? Slova, která zapůsobí přímo na smysly zákazníka. Mají za úkol vybudit nás k představivosti nebo rovnou k činům. Copywriterům a marketérům se tato slova hodí třeba k nahrazování negativních či neatraktivně vyznívajících slov.


Příklady:

Utrácení --> investice

Byrokracie --> veřejná služba

Problém --> výzva


Marketéři vs. Zákazníci aneb je důležité nepsat pro sebe, ale pro zákazníka!


-       Cílem je zajistit, abychom do svého copy vybrali pouze takové argumenty, které jsou důležité pro zákazníka, nikoliv pro marketéry.

-       Správný copywriter se musí soustředit hlavně na fakta a emoce, které jsou důležité pro cílového zákazníka.

-       Cvičení: rozdělte se na dvě skupiny. Jedna skupina bude na whiteboard psát, co by marketéři v reklamní kampani o produktu zmínili. Druhá skupina naopak napíše, co by je jako zákazníky o daném produktu zajímalo. Poté se porovnají obě skupiny a vyhledají se věci, které mají společné. Ty se pak rozpracují a vyhotovíme podle nich marketingovou kampaň.

Tajemství milujeme všichni!


Není žádnou novinkou, že spousta lidí je poměrně dost zvědavá. Co tedy v nich tuto vlastnost podpořit a tajemství zahrnout do našich marketingových textů?


Element tajemství je zásadní použít v momentě, kdy potřebujeme, aby zákazník na něco klikl, aby nahlédl do zákulisí. Proto se s tajemstvím pracuje v newsletterech, direct mailu. I já sama tajemství používám ve svém podnikání, např. před tím, než vydávám nový produkt, tak nechávám lidi hádat, co si myslí, že onou novinkou bude. Výsledkem pak je to, že si mnoho lidí nastaví upozornění před vydáním novinky na trh a je tak větší zájem o produkt.

 

Jak knihu hodnotím?


Kniha je doporučena pro ty, kteří už s copywritingem mají základní zkušenost. Kdybyste váhali, s jakou knihou začít a nejste ještě copy světem políbeni, mohu určitě doporučit knihu Manuál copywritingu, na kterou mám mimo jiné napsanou esej. Ta vám dá skvělé základy. 😊


Velice mě zaujalo, jakým byla kniha napsaná čtivým způsobem (a bylo by vlastně zklamání a paradox, kdyby se mi knížka o copywritingu špatně četla). Měla jsem pocit, jak kdybych s autorkou seděla na kafi a povídaly jsme si o copywritingu. Právě takové knihy se mi čtou nejlépe, jelikož jsem schopna se do nich hluboce ponořit. Napovídá tomu také fakt, že jsem knihu zhltla během 3 dnů. Jako bonus najdete v knize hromadu cvičení. Ta mi pomohla k tomu, abych si mohla ihned propojit teorii s praxí a vyzkoušet si všechno při čtení (ačkoliv se na některá cvičení teprve chystám). Knížce bych tak dala 10/10. 😊

 

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: