Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: 88 %

Přidáno: 09.11.2019

Kreativní copywriting   Anna Sálová

   Kreativní copywriting – Anna Sálová


    Dlouho jsem přemýšlela, kterou knihou začnu svůj knižní studijní plán. Výběr padl na Mnicha, který prodal své ferrari od R. Sharmana. Nikdy jsem nečetla žádnou duchovně založenou knihu, a tak pro mě čtení tohoto titulu bylo velice náročné. Děkuji Janě, že mě pobídla ke změně, protože jinak bych Mnicha četla ještě teď. Při následném výběru dalšího literárního díla pro mě bylo důležité, aby mě kniha o něco obohatila, aby mě bavila a hlavně – aby se dobře četla. V knihovně mne zaujal Kreativní copywriting od Anny Sálové. Je to celkem nenápadná malá knížka, která ale na první pohled upoutá pozornost hravou obálkou. Shodou okolností ji máme i na seznamu četby, takže jsem neváhala a knihu si půjčila domů.

     Zaujal mě citát od Stephena Kinga na přední stránce: „Tato kniha je krátká, protože většina knih o psaní je plná kravin.“ Už od prvních stran jsem tedy věděla, že mě bude bavit. Kniha vysvětluje, co je to brainstorming, brainwriting, copysketching, jak tyto metody používat, na co myslet a čeho všeho si v průběhu všímat. Zasvětila mě do psaní marketingových textů, které musí být na první pohled zajímavé a výstižné. Klade se důraz na používání správných slov, tzv. power words. „Začněte při psaní tím, že vyměníte všechna racionální úřednická slova za smyslová – ta, která přímo souvisí s fyzickým prožíváním a nesou jasný význam.“ [1] Mezi ně patří tato slova: prožijte, vyzkoušejte, zažijte, projděte si, ochutnejte, pociťte, bezplatný – zdarma, kvalitní – lepší, obdržet – dostat, utrácení – investice… Nejvíce mě pak překvapila a zaujala kapitola o reprezentačních systémech. „Teorie reprezentačních systémů vychází z neurolingvistického programování a zaměřuje se na rozlišování typů lidí dle smyslu, který přednostně využívají při ukládání informací, na typ vizuální, auditivní, kinestetický a auditivně-digitální. I když jde o typickou „koučovací teorii“, ke kterým jsem tradičně nedůvěřivá, některé její prvky nás mohou při psaní inspirovat. Tzv. smyslové mapy každého jedince totiž ovlivňují jeho způsob komunikace a volbu slov, která používá a na která reaguje.“[2]

    Myslela jsem si, že knihu přečtu přes víkend, protože má jen pár stránek, jenže je v ní velká spousta tipů, rad a nástrojů, které bych si chtěla zapamatovat a uplatňovat během vymýšlení a realizací projektů. Píšu si z ní tedy výtah, kde si jednotlivé inspirace vypisuji a znázorňuji, protože je nechci zapomenout. Sama jsem si některá cvičení zkoušela a bylo tu super. Člověk najednou zjistí, jak moc je omezený svým myšlením, a že i „nekreativní“ člověk může být kreativní. Oceňuji, že u každé kapitoly jsou na dané téma uvedené příklady z praxe, cvičení, nebo i odkazy na zajímavé webové stránky. Bavily mne odkazy na mission statementy známých světových značek (TED: Spread ideas.). Byla jsem ráda, že jednotlivé kapitoly byly stručně napsané a měly ilustrace. Ocenila jsem také grafickou úpravu textu, díky níž je čtení přehledné.

    Druhý pokus se tedy vydařil, kniha mě bavila a myslím, že mi toho i dost dala. Měla by to být povinná příručka pro všechny firmy, které chtějí na poli marketingu uspět a alespoň trošku se v copywritingu orientovat. Metody, které jsem se naučila, se pokusím aplikovat na náš tým, až nebudeme vědět kudy kam, nebo budeme potřebovat nové nápady. V tuto chvíli už se na reklamu v metru, nebo na facebooku nedívám jen tak, všímám si slov, která se často používají pro upoutání pozornosti a forem sdělení. Je zajímavé, jaká slovní spojení na širokou veřejnost fungují a vyvolají v nich pocit „chtění“. Ráda díky novým poznatkům nahlížím za kulisy, které kolem nás společnost staví a díky Kreativnímu Copywritingu jsem v tomto mém koníčku zase o kousek dále.


[1] SÁLOVÁ, Anna. Kreativní copywriting. Ilustroval TICHO762. Brno: Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4909-6.

[2] SÁLOVÁ, Anna. Kreativní copywriting. Ilustroval TICHO762. Brno: Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4909-6.



Hodnocení: 88 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Křečková - 10.11.2019 - 08:46


Do eseje jsem se začetla a zaujala mě. Je skvělé, že si z knihy vytváříš znalostní podklady a je zajímavé, jak Tě kniha ovlivnila. Jsem ráda, že jsi i některé techniky zkoušela a těším se, až začneš nové znalosti uplatňovat během našich setkání! Pro rychlejší vyhledání klíčových poznatků a přehlednost by pomohlo strukturování textu. Těším se na další!

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Společnost

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Inovace

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Inovace

Body: 2

28.03.2024

Kategorie: Jiné

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

28.03.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: