Proč jsem si knihu vybrala?
Často když brouzdám esej bankou a snažím se načerpat inspiraci na knihy ke čtení vyskočí na mě kreativní copywriting. Já sama bych se tuto dovednost ráda naučila, protože to vnímám jako velmi pozitivní vliv při tvorbě různého chytlavého kontentu na sociální sítě. Sama se snažím o nějaké to copy při popisků i tiktok videí pro stáž kterou jsem si našla či u projektu Serene a RRRRR, kde chci své copy asi využívat už od začátku.
Na samotném začátku knihy je popsaných několik kreativních metod jako je brainstorming, myšlenkové mapy, strategie Walta Disneyho, 6 myslitelských klobouků a další.
Také outy z knihy:
· Uvědomte si, že u každého člověka při poznávání světa hraje hlavní roli jiný smysl. Jděte tak smyslům naproti a snažte se čtenáře/zákazníka sugestivně naladit nesvou notu– aby pro něj přijímání informací bylo snazší, přirozenější a celkově příjemnější.
· Při psaní vyměňte všechna racionální úřednická slova za smyslová – tedy ta, která přímo souvisí s fyzickým prožíváním a nesou jasný význam (bezplatný=zdarma, obdržet=dostat) když z těmto slovům přidáme i slova, která lidé univerzálně milují, máme šanci zasáhnout na tom správném místě
· Co je to mission statement? Kompaktní sdělení, ideálně o jedné větě nebo jednom kratším odstavci, které jasně odpoví na to, kdo jsme, co děláme, pro koho, s jakým přínosem, s jakým pocitem a s jakou vizí. (Mission statement = vize + mise + řešení do 30 sekund na přečtení)
· „Odměny zákazníkům by neměly být předvídatelné, jako když se cvičí psi. Jinak přestávají fungovat.”
· Sebeprodukční efekt (který počítač je PRO VÁS nejlepší), Sebevztažný efekt (vše, co POTŘEBUJETE vědět o businessu, najdete v posledním číle časopisu Euro) a Sebezapojující efekt (JSTE připraveni na jaro?)
· Vyškrtněte ze svého CV všechna přídavná jména. Pokud fotíte, nejste „začínající“ fotograf ani „úžasný“ fotograf, jste fotograf. Nesnažte se být roztomilý, nežebrejte, držte se faktů.
· Abyste psali efektivněji, podrobte každý řádek svého copy „no a?“ kniha nám často zdůrazňuje jak je důležité se zaměřit hlavně na problém zákazníka a jak tento problém naším výrobkem či služnou vyřešíme. Podtácky jsou vyrobené z recyklovaných víček. No a? znamená to, že vezmeme již vyhozenou věc a vytvoříme z ní něco nového, eko, šetrného pro životní prostředí a designového = S podtácky můžete pomoci naší zemi v boji proti škodlivým plastům a mít ještě hezčí domácnost.
· Lidé milují, když jim svěříme tajemství, element tajemství použijte, když potřebujete, aby zákazník něco rozbalil či klikl. „Tajemství roztaveného plastu je odhalené“
· Znepokojilo mě, že se autorka doporučuje při tvorbě názvu výrobku/služby vyvarovat velkým písmenůmJ
Autorka mě přesvědčila, že psaní copywritingu není jen o výběru správných slov a frází, ale také o kreativitě, originalitě a schopnosti zaujmout a oslovit cílovou skupinu. Líbilo se mi cvičení, kdy si pro svůj produkt/službu stanovíme naše power word (slova, která zaútočí přímo na smysli zákazníka), které nás vystihují a vyvolají u zákazníka emoční odezvu, půjde dobře využít u podtácku s ekologií a udržitelným životem. Také bych za mě rozšířila nás produkt o slogan, který byl v knize také zmíněn. Také se mi líbila myšlenka napsat kreativní tweet, vejít se do 120-140 znaků a vymyslet super krátký tweet o svém produktu, který bude lajkovaný a také retweetovaný.