Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 09.06.2022

Kreativní copywriting   Anna Sálová

 Proč jsem si vybral tuto knihu?

Hlavním důvodem bylo, že máme v businessu Holy Smoke nastavené pravidlo, že se budeme střídat u tvoření textů (článků) na našich webových stránkách. Ještě než se stránky spustí, chci mít připravené podklady k tomu, jak se tohoto úkolu zhostit.


Dalším důvodem je opět nutný počet bodů spojený s “creativity skills”, ke kterému jsem se vyjádřil ve eseji “Kreativita a její rozvoj”.



Co jsem si z knihy odnesl/propojil s praxí?


Měli bychom si vždy určit jedno hlavní sdělení, které chceme našemu čtenáři předat a poté dvě až tři vedlejší myšlenky. Jestliže jich text obsahuje více, je to pro průměrného čtenáře zmatené a špatně se v textu orientuje.


Ikdyž u brainstormingu řekne někdo něco na první pohled pro nás hloupého mělo by se to napsat a nezahazovat. Od šílenějších nápadů, které jsou out of the box mohou vzniknout lepší a promyšlenější alternativy, na které se jen tak nepřijde.


Power words - Slova, která v nás vzbudí nějakou emoci, která může být tak silná, že nás zvedne k určité činnosti. Je důležité zjistit, která tyto slova dokáží zaujmout a vyměnit je za neatraktivní synonyma. 


Jestliže chceme, aby naše texty měly úspěch, tak bychom si měli nejprve stanovit, pro koho přesně “to” píšeme - Kdo je naše cílová skupina?


Copy persona - připomnělo mi to avatara zákazníka a personu - U všeho se snažíme konkretizovat naši (nabídku) určitému typu.


Neměli bychom opomíjet vizuální změny textu. Jestliže chceme, aby titulek zaujmul, musíme si umět vybrat správná slova, která můžeme “zvýraznit”. 


Problem – Agitation – Solution - PAS - Nejprve zákazníkovi připomeneme určitý problém. Poté ho rozebereme a ukážeme názorně na jeho osobní situaci, aby si to mohl lépe a jednodušeji představit. Na konci ukážeme řešení tohoto problému.


Měli bychom si občas zkusit nahradit negativně zabarvené slovo lepším a atraktivnějším. překážka → výzva atp…


Nesmíme vše prozradit, musíme se jen naučit “nahodit” a nechat zákazníka, aby si v případě zájmu dohledal informace sám, bude to poté pro něj hodnotnější


Kniha obsahovala zajímavé metody, které mi alespoň připomněla, jak fungují. Např. Disneyho metoda, BS, BW atp. 



Hodnocení knihy

V knize se mi líbila návaznost na praxi, přednášky, odkazy atp. Dále se mi líbilo, že mi to připomnělo svými charakteristikami knihu “Moderní time management” - čtivá, krátká a hlavně na všech stranách přínosná bez “omáčky”. Na druhou stranu jsem MTM četl čistě kvůli osobní potřebě a proto mi přišla přínosnější. Stále jsem však toho názoru, že kniha o kreativitě nezvýší na naší tvořivosti o moc víc, než že bychom vyzkoušeli jednu až dvě metody v praxi. Na rozdíl od předešlé knihy zde oceňuji znalost PAS, důležitost jednoho hlavního sdělení a také připomenutí power words.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: