Kreativní copywriting: Sálová


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.10.2021

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Knihu Kreativní copywriting jsem si vybrala přečetla hlavně proto, že se s copywritingem setkávám (až) příliš často a práci s jazykem považuji za naprosto nezbytnou součást mých dovedností. Jistě ji využiji při nabízení služeb a produktů.


Co mě v knize zaujalo?

Pravidla myšlenkových map

Myšlenková mapa je základním nástrojem pro uspořádání myšlenek a můžeme ji využít například při týmových meetinzích.

-       Mapa má být rozvětvená do max. 7 větví pro udržení přehlednosti.

-       Dále: používejte obrázky, papír mějte na šířku, používejte barvy.

Technika C.C. Crawforda – technika pro odhalení co největší škály názorů na jedno téma.

-       3-12 účastníků, hodí se, pokud nemáme čas na dlouhou diskuzi a potřebujeme rychle sesbírat větší množství názorů. Spočívá v písemném zodpovídání jedné otázky neustále dokola, díky čemu nás donutí přemýšlet nad tématem mnohem hlouběji.

-       Kdy ji použít? Když v týmu vázne komunikace a opadne počáteční nadšení z tvoření obsahu.

Metoda Walta Disneyho

-       Nápady se vyplatí zkoumat ze třech různých rolí: snílek, realizátor a kritik. V tomto pořadí se pak role ve skupině vystřídají, dokud se nedosáhne uspokojivého řešení.

Laterální myšlení

-       Z něj vyplývá technika 6 klobouků (de Bono)

-       Protiklad: sekvenční kritické myšlení.

-       Má za cíl vymanit se z klasických myšlenkových postupů.

Jak vnímáme informace?

Rozlišení dle smyslu, který přednostně využíváme při ukládání informací: vizuální (zrak), auditivní (sluch), kinestetický (činnost) a auditivně-digitální.


Tipy pro psaní:

-       Vyměnit racionální úřednická slova za smyslová: místo poskytnout napsat dát.

-       Užívání power words: stanovte si pro svůj produkt vlastní sadu power words – slova, která zaútočí přímo na smysly zákazníka.

-       Mimikry: použijte stejnou tonalitu, výrazy a způsob mluvy, jakou používají vaši zákazníci. O to se snažíme například na sockách projektu Second Hoof.

-       Copywriter se musí soustředit na fakta a emoce, a ne na pouhé vychvalování produktu nebo služby.

-       Potřeba afiliace – souvisí s FOMO (fear of missing out) – chceme patřit k druhým lidem a být tam, kde se něco děje. Může se jednat například o potřebu být na soc. sítích.

-       Pro makreting je velmi důležitý příběh. Značka sama je příběh. Pokud by vaše značka byla příběh, jaký by vyprávěla?

-       Sdílejte svůj příběh multimediálně na různých kanálech – pak je větší možnost, že vás zákazník zachytí a všimne si vás.

-       Tři hlavní nároky na produkt: free, perfect and now. Ale zákazníci jsou přesycení, denně na ně míří až 3000 různých reklam. A to znamená, že zde platí pravidlo méně je více.

-       Dobré + jiné = úspěch. Na trhu musíme vyniknout a neustále inovovat.

-       Emoce prodávají. Nejprve zaútočte na srdce a poté na zákazníkův mozek.


Na závěr bych dodala, že mi pořád v hlavě běží jedna věc: vžijte se do zákazníka a buďte rozmazlení. Přijde mi, že všechno se točí kolem toho, abychom hýčkali svého zákazníka. Hladili mu duši i ego, svěřovali mu tajemství, nechali ho nakouknout pod pokličku a dávali lákavé nabídky. A to všechno tak, aby se necítil jako ptáček chytaný do klece ale jako orel, co si jde pro svou kořist – vysněný produkt nebo službu. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: