Kreativní copy


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 21.04.2024

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Stručná, ale dlouhá.


Na přečtení této knihy jsem se moc těšila… to jsem ještě nevěděla, že ačkoliv je opravdu krátká a stručná, čte se velmi dlouho. Co stránka, to nějaká technika nebo poznámka k zamyšlení. Nicméně mě opravdu hodně bavila a posunula mé znalosti copy a marketingu zase o něco dál.


Název je sice kreativní copywriting, ale jak už to v jednotlivých disciplínách marketingu bývá, vše souvisí se vším a z knihy vyplývá hodně základních otázek marketingu.


Pokud chceme totiž psát, musíme vědět pro koho, jak tito lidé mluví, kde se pohybují, co je zajímá. Také co je hodnotou, kterou zákazníkům přinášíme a proč by si náš produkt měli koupit. Až poté se můžeme vrhnout na konkrétní tipy v copy.


Kromě firemního/produktového marketingu se autorka dotýká i tématu osobní značky, na který jsme zrovna měli TS a tak se mi zase další znalost propojila. Jak autorka sama píše: „Neumíte prodat sebe? Tak jak chcete prodat klientovi produkt nebo myšlenku?"


Z knihy si určitě odnáším důraz na emoce a storytelling v copywritingu. Jak je důležité vyprávět příběh za značkou, vyvolat v lidech emoce, nechat je ať si nás zapamatují, ať se s námi ztotožní, ať je inspirujeme, bavíme a oni nás za to budou sledovat a nakupovat naše produkty.


Zároveň autorka zmiňuje, že ne vše se dá předat psanou formou a nepopírá, že je někdy lepší obohatit myšlenku o grafiku či video.


ATP:


Co se týče projektu Zdoběny, zde se hodně snažíme, aby náš produkt (háčkované kabelky) cílil na ty správné lidi, na správném místě a aby copy znělo jejich řečí. V průběhu knihy jsem si dělala různá cvičení a utvrdila si jnějaké již postupy a začala přemýšlet hlasvně o hodnotě produktu. Háčkované kabelky nepotřebuje k přežití nikdo, ale lidé je prostě chtějí a proč? na tuto otázku teď hledám odpověď díky otázkám pro zpětnou vazbu od zákazníků.

Zároveň se chystáme podpořit storytelling naší značky za pár dní, kdy chystáme focení a natáčení krom kabel i nás zakladatelek. Chceme ukázat, kdo za značkou stojí, co nás baví a vyjádřit focením i naší kreativní a uměleckou stánku. Moc se na to těším.


Autorka často sdílela i zajímavé myšlenky a čísla, zde je pár mých oblíbených:


"Kreativita je někdy spíš o tom, co vynechat, než co zahrnout."


"Sdílejte proces, nejen výsledek"


„Pamatujte, že vyhraje ne ten brand, který je první na trhu, ale ten, který se první dostane lidem do hlavy.“


„Každý nemůže být váš kámoš a jak víme, snaha potěšit všechny nakonec skončí tím, že nepotěšíme nikoho nebo všechny unudíme.“ - „Jděte do toho a vyprovokujte rvačku!“


„Přes 50% zákazníků je ochotno si připlatit za svou oblíbenou značku, a to až 20-25 % navíc.“


„72 % produktů očekávání zákazniků zklame a 7 z 10 produktů uvedených nově na trh je zákaznikům uplně ukradených.“ - tak snad to tak není i se Zdoběnkami hih



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: