Kreativní copy


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 20.12.2022

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Proč tato kniha?

Vybrala jsem si jí, protože s holkama v projektu Svatby v kapse předěláváme web a mojí úlohou je aktualizovat texty na webu, které jsem psala před rokem. Chceme se vyvarovat svatebnímu klišé, protěžování “dne D” v každém odstavci. Chceme textem návštěvníka webu upoutat, je to pro nás důležitý kanál na získávání zákazníků. Často nás totiž oslovují přímo formulářem na našem webu. Ten je proto musí utvrdit v tom, že jsme seriozní a sympatická agentura.


Strategie Walta Disneyho

Pro tuto strategii jsou potřeba ideálně 4 lidé. Princip je ten, že se na danou věc díváme třemi různými pohledy. Je to: snílek, realizátor a kritik. Ideální je, když k nim je čtvrtý, a to moderátor. Díky těmto 3 rolím se můžeme dostat k probrání úsklalí nebo možností, které by nás jinak nenapadly. Máme totiž tendence být neustále racionální a “ve středu”.


Power words

Taková slova mají na čtenáře / zákazníka dopad. Zaryjí se mu pod kůži, vyvolají v něm emoce, ideálně ho popudí k činu. Mohou to být pozitivní i negativní slova, podle toho, jak chceme, aby se cítil a na základě čeho má vykonat akci. My určitě chceme v našich návštěvnících webu vyvolávat pouze pozitivní reakce, zároveň ale hrajeme trošku na strach z toho, že plánovat vlastní svatbu sám je stresující a náročné, a my jim s tím dokážeme pomoci. Je proto volit velmi opatrně taková slova a výrazy, abychom snoubence nevyděsili.

Doporučuje se využívat silných a exprecisních slov. Zároveň ta nejfunkčnější jsou údajně slova ZDARMA a NOVÝ.


Storytelling

Příběhy fungují vždy a všude. Hlavně proto, že se do nich lidé dokáží vcítit. Cítí empatii, nachází v nich kusy svého vlastního života, ztotožňují se. Příběhy mohou mít různé struktury. Například jsou to: vnořené smyčky, model hory, sparklines, falešný start.


Kanův model

Pomocí něj chceme zlepšit zákaznickou zkušenost. Upravujeme vlastnosti produktu tak, aby z něj byl zákazník šťastný.


Základní vlastnosti – takový standard, který je prozákaznický. Když ho budete dělat, nikdo to extra neocení, ale pokud ne, zájem se dost propadne.

U nás: schůzky se snoubenci přizpůsobujeme jejich časovým možnostem a bydlišti - snažíme se jim přiblížit místem a zároveň máme schůzky klidně v 8 hodin večer. Zároveň je často na schůzkách v kavárnách zveme a útratu hradíme my.


Výkon – vlastnosti služby či produktu, který vychází většinou z požadavků zákazníků a s jejich plněním roste spokojenost.

U nás: Pomáháme nevěstě do šatů, zařizujeme jim taxi, jsme prodloužená ruka a plníme každé přání, ikdyž nebylo dopředu jasně dohodnuto, že to bude v naší kompetenci.


Nadšení – taková vlastnost, o které zákazník dále vypráví a je netradiční a nadstandardní. Odlišuje od konkurence.

U nás: na každé svatbě dáváme na záchody košíky s toaletními potřebami, deodoranty, žvýkačkami, paralenem a dalšími užitečnými věcmi, které se každému mohou hodit. Měli jsme na to už několik skvělých ohlasů.

Tento model je skvělý, nemáme ho ale zatím zakomponovaný do copy. Tyto činnosti vykonáváme, ale nekomunikujeme je pořádně ven. Ono docela dobře funguje i to, že je to pro ně svým způsobem překvapení.


ATP: v textu výše.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: