Proč jsem si knihu vybral?
Copy mě provází snad celým studiem, už i z pohledu tvoření webových stránek, tak vždy narazím na to, vymýšlet copy. Při karetní hře teď copy potřebuju často a doufám, že si s tím konečně poradím. Tak uvidíme
Main points;
Copywriting je umění psát texty, které osloví zákazníky a přesvědčí je, aby nakoupil ivaše produkty nebo služby. = chtěl jsem si tady jen dát definici (stejně jako u jiných, je jich nespočet)
Copy je o tom, jak přesvědčivě komunikovat s lidmi a předávat jim dané myšlenky.
Kreativita je klíčovým prvkem. = bez kreativity je to nudný text. (Odlišit se je taky důležité)
Copy a cílovka jde hodně ruku v ruce.
Copy není jen text, ale i formátování textu, mohou to být i doprovodné obrázky. (Při webech celková struktura = “pohodlnost” čtení)
Techniky, co teda v praxi?
Strategie Walta Disneyho
- Tři fáze: dreamer, realist, critic.
o V první fázi se píše vše, co nám příjde na mysl, bez jakéhokoli hodnocení = takže takový brainstorming.
o V druhé fázi se zaměříme na to, jak by se naše nápady mohly realizovat a jak by fungovali v praxi.
o V poslední fází se zaměříme na kritické zhodnocení všech nápadů a hledání způsobů jak je vylepšit
- Hodí se při tvorbě kreativních textů
Tzv.: powerwords
- Silné slova, hodně se mi to pojilo s knihou “Jak drahé je zdarma” = ono slovíčko zdarma je jedno z “power / buzz words”
- S powerwords se snažím i pracovat pro Přihořívá, snažím se vyvolat nostalgii a kdy si naposledy vytvořili nezapomenutelné vzpomínky.
Storytelling
- Nic nového, prostě příběhy prodávají. Je to z důvodu, že se do nich mohou zákazníci vcítit a ztotožnit se.
- Ten se snažím využít v samotné tvorbě videa = hrajeme jako když jsme daný hráč. = je tam příběh. (Částečně se jedná o story telling. Hlavně to má základní prvky ST.)
Co jsem si uvědomil?
Stejně ke copy budu využívat CHAT GPT, nebo Perplexity. Je to jednodušší, zabírá to méně času a s podobným efektem.
Jsem ale rád, za techniky, (Disneyho technika me docela nadchla) = asi ji vyzkouším s AI.