Kreativita a inovace v organizaci


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 13.03.2024

Kreativita a inovace v organizaci   Emilie Franková

KREATIVITA A INOVACE V ORGANIZACI


Knihu jsem si vybrala z důvodu posledních chybějících bodíků u kreativity ve skill profilu! Kniha je napsána veeeelmi odborně a po dokončení mé bakalářské práce jsem se při listování knihou celkem lekla páč na mě působí velmi podobně jako teoretická část. Na začátku je kreativita popisována pohledem různých psychologů což já mám ráda. Je zde také zmíněno mnoho kreativních metod jako například metoda šesti klobouků nebo mentální mapa.


ZAJÍMAVÉ MYŠLENKY Z KNIHY


Dle Freuda kreativita povstává mezi vědomou realitou a nevědomými pohnutkami. Umělci svá vědomá přání vyjadřují pomocí kreativity. Vědomým přáním můžeme chápat moc, slávu či lásku.


Pro silný kreativní výkon musí být přítomnost silné vnitřní motivace. Pokud chce jedinec rozvinout svou kreativitu co nejlépe, je potřebná přítomnost tří složek:


Kreativity je schopný úplně každý, je to tedy činnost běžná.


KREATIVITA = zdroj nových myšlenek, nápadů a změn

INOVACE = proces realizace nových nápadů, myšlenek a změn


KREATIVITA JAKO TÝMOVÝ JEV

výzkum kreativity v týmech je vzácnější než-li studium kreativity na individuální úrovni


Fluence - myšlenková plynulost, neboli nápaditost. V jednoduchosti to znamená, mít hodně nápadů na dané téma.

Flexibilita - uplatňování různých možných řešení stejné problémové situace. V jednoduchosti to znamená, mít různorodé nápady na dané téma.

Originalita - vytváření řešení, která jsou nápaditá a neobyčejná. V jednoduchosti to znamená, mít nové nápady, které se vyskytují jen ojediněle.

Elaborace - schopnost vypracovat detaily řešení

Redefinice - změna využití části jednotky


Kreativitu a inovace v týmu podporují následující faktory:

  1. kooperativní styl vedení
  2. soudržnost mezi členy týmu
  3. délka existence týmu
  4. struktura týmu 

Týmy jsou také ochotnější více riskovat než jednotlivec, tudíž je kreativita výhodnější.


Kreativní proces v týmu ovlivňuje:

  1. vize - je v týmu oceňována, sdílena a je o ní komunikováno jako o dosažitelné
  2. pocit bezpečí - umožňuje motivované zapojení celého týmu
  3. prostředí, ve kterém si celý tým navzájem poskytuje a přijímá zpětnou vazbu
  4. podporující prostředí


Pokud chtějí lídři povzbuzovat kreativitu v týmu, musí zvládnout dobře povzbudit vnitřní motivaci: je potřeba poskytnout atonomii při výkonu úkolu, ucelit a ujasnit úkol. Dále by týmu měli poskytnout přesnou a jasnou zpětnou vazbu. 



Moje týmová role je “Dotahovač” = usilovný, svědomitý, starostlivý, vyhledává chyby a dodržuje termíny. Je přehnaně starostlivý a nerad deleguje úkoly.


Týmy se setkávají se dvěma nejčastějšími druhy konfliktů:

  1. rozdíl v nápadech a názorech
  2. osobní neshody


Respekt a spiritualita je klíč ke správnému kreativnímu prostředí



ATP, neboť co bych chtěla využít

Klíčem ke správnému kreativního týmu je přítomnost jedinců, kteří dávají přednost novým způsobům myšlení, myslí globálně, jsou sebedisciplinovaní, mají vysokou potřebu volnosti a seberozvoje.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: