Proč jsem si zvolil tuto knihu?
Výběr byl především díky doporučení lidí z Tiimi, kde se tento pojem používal ve chvíli, kdy nějaký teampreneur nechtěl “kopírovat” jinou společnost při zakládání nového projektu, díky tomu jsem se chtěl o této problematice dozvědět více a případně se inspirovat.
Co jsem si z knihy odnesl?
První poznatek, který jsem si odnesl je, že většinou není kreativita o vymýšlení úplně nových originálních nápadů, ale spíš jde o “vypůjčení” si existujících nápadů, které se upraví jedinečným originálním způsobem.
Všichni umělci si půjčují určité prvky z jiných úspěšných myšlenek jiných lidí. Jde zde především o inspiraci.
Dle autora jsou nejúspěšnější lidé ti, kteří vytvářejí svou práci s vášní a propojují to s tím, co jim dává hluboký smysl.
Je důležité své dílo sdílet se světem, ikdyž není hotové a dokonalé. Díky tomuto faktu můžeme zjistit, zda naše nová myšlenka má smysl a setká se s dílčím úspěchem ve společnosti. Také se zde mohou najít noví potenciální zákazníci. → Připomíná mi to jednu kapitolu z workshopu IdeaBox, kde noví vývojáři vyvíjeli program a tajili ho tak dlouhou dobu, že se nakonec setkal ve světě s neúspěchem.
Pomocí “okoukávání” jiných společností, projektů a umělců se můžeme aktivně inspirovat k novému nápadu.
“Umění je krádež” - Hezká myšlenka od Picassa :)
Další myšlenka, která mě zaujala je ta, že musíme něco dělat. Ve chvíli, kdy budeme stagnovat, nic kloudného nevymyslíme.
Měli bychom se také obklopovat lidmi, kteří jsou chytřejší a zkušenější, než jsme my sami. Díky tomu máme možnost se aktivně vyvíjet.
Dobré pro inspiraci je také dle autora cestování, u kterého se můžeme do něčeho nového nadchnout. → Velká většína úspěšných startupů v ČR jsou inspirovány ze zahraničních zemí a modifikovány na tuzemský trh.
Zhodnocení knihy
Kniha byla jednoduchá na čtení, nicméně hlavní myšlenka, kterou kniha obsahovala stála za to. Myslím si, že myšlenku aktivního kopírování a spojování různých dobrých vlastností jiných projektů by si měli osvojit všichni členové Tiimi.