Jak získávat přítelé a působit na lidi


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 09.01.2022

Jak získávat přítelé a působit na lidi   Dale Carnegie

Úvod

Tuto knihu jsem si vybrala kvůli mému Learning portfoliu, kde si dávám za úkol zlepšit mé komunikační schopnosti. Jak získávat přátelé a působit na lidi mi mělo pomoct hlavně v dosažení mých cílů ve vztahu k zákazníkovi, dát mi tipy a tripy.


O knize

Mé vydání této knihy bylo z roku 1992, je obohaceno o komentáře Ing. Davida Grubera, který dává dílo do souvislostí porevolučního Česka. Jelikož sám Carnegie rád knihu aktualizoval a neustále upravoval, ing. Gruber tomu dává ještě zajímavější nádech, který vše zahrnuje do kontextu okolí, ve kterém (sic skoro 30 let poté) žiji.


První část, kde Carnegie popisuje pravidla – Nekritizujte, neposuzujte, nestěžujte si!, Upřímně chvalte! a Vzbuďte v druhých dychtivou touhu! Jsem hned začala aplikovat na mé nejbližší okolí. Nikdy jsem neměla ráda kritiku - od druhým ani z mých úst mířenou, ale člověk se tomu né vždy dokáže vyvarovat. Začala jsem místo toho vědomě chválit věci, co se mi líbí, upřímně, do hloubky. Přesto, že se to bez občasné kritické zpětné vazby, která v sobě však také nese upřímný zájem, neobejde, si myslím, že jsem dosahovala daleko lepších výsledků a silnějších vztahů. Z kapitoly Vzbuďte v druhých dychtivou touhu si odnáším primárně uvědomění, že každému jde v první řadě o sebe a že mu tedy mám věci předkládat tak, aby věděl v čem jemu to pomůže a co z toho bude mít. V praxi mi to pomohlo s delegováním úkolů, kde začínám požadavek například větou “Chceš se zlepšit v …” Zároveň se neustále snažím zlepšovat mou empatii a dávat na více najevo můj zájem o druhé.


Z druhé části si odnáším hlavně pravidlo “Usmívejte se”, které aplikuji již déle, ale je pravda, že se českou náturou občas nechám lehko odvrátit na stranu nekonečných mračíků. Přitom úsměv “Nestojí nic, ale udělá mnoho” jak píše sám Carnegie. Zbytek této části – mít zájem o druhé a naslouchat jim – je klíčem k tomu mít vůbec nějaké přátelé, takže věřím, že tohle mám zaryté hluboko pod kůží a touto knihou jsem si to pouze zvědomila.


Poslední část pojednává o tématu “Jak přesvědčit lidi”. Sama často kvůli mít vyhraněným názorům ve společnosti narážím a naprosto souhlasím s citátem z knihy “Nelze člověka něčemu naučit, lze mu jen pomoci, aby to sám v sobě objevil.” Nátlakem člověk ničeho nedosáhne avšak pozitivním přístupem s prvky uznání, chvály, ukázkou vlastní zranitelnosti a faktem že člověk dokáže cokoliv, když opravdu chce, ano. 

Zde bych vypíchla hlavně pravidlo č.7 – Povzbuzujte! Přesvědčte, že napravit chybu je snadné, že to, co od druhého požadujete, může snadno vykonat. Toto pravidlo mě zaujalo, jelikož je v mé rodině běžné se podceňovat a vidět věci jako nedosažitelné. Pomocí pár slov lze toto úplně změnit, člověka motivovat, postupovat pomalu a dosáhnout tak čehokoliv.


Závěr

Do knihy jsem šla s úkolem zlepšit mou komunikaci se zákazníkem, nemůžu říct, že to tento cíl nesplnilo, ale upřímně zatím změnu vnímám spíše na osobní úrovni a moc ráda se k této knize vrátím až budu plánovat děti, jelikož si myslím, že by to mohlo předejít mnoha problémům. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: