Jak získávat přátele a působit na lidi


2 body

Hodnocení: 90 %

Přidáno: 17.11.2021

Jak získávat přátele a působit na lidi   Dale Carnegie

Zpočátku jsem se knihy nejprve obával, neznal jsem autora, a tak jsem nevěděl, co mám od knížky očekávat. Název zněl opravdu nešikovně a nesympaticky. Očekával jsem příručku pro lidi, kteří se chtějí naučit základní komunikaci a vystoupení z komfortní zóny. Nicméně tomu tak nebylo. Kniha je psána nejen pro ředitele firem, obchodníky, podnikatele, ale i pro jedince, kteří mají zájem na sobě pracovat, zajímá je seberozvoj, komunikační dovednosti a rádi reflektují nad zkušenostmi ze života.

 

Kniha postupně rozebírá osvědčené metody, které čtenáře dovádí ke slušnému, nefalešnému, vstřícnému chováni jednak k našim blízkým, ale i k lidem od kterých něco chceme, se kterými máme problém nebo se kterými nesouhlasíme.

 

Co si z knihy odnáším?


Všechny zásady, kterýma se autor radí řídit proto, abychom se stali populárními lidmi jsou efektivní, jen, když jich budeme ochotni užívat upřímně. Jaký má smysl někomu říkat, že má hezkou bundu, když si to nemyslíme?

 

¨Jednejte podle těchto rad a budete všude vítáni¨

 

Neodsuzovat, Nekritizovat, Nestěžovat si

 

Velký důraz je kladen na to, abychom se byli schopni odprostit od prvních dojmů člověka, které by mohly značně ovlivnit naše následné chování. Autor nás vyzívá k tomu, abychom se zkusili vcítit do role daného člověka, pokusili se na věc podívat jeho očima, zkusili si představit, jaké by bylo být vychován v prostředí, ve kterém byl vychován, jaké by bylo mít jeho povahu. Vyzývá nás také k tomu abychom se neschylovali ke kritice, protože mnohdy ničemu nepomůže, ale spíše člověka, se kterým jednáme odradí, rozesmutní, zklame nebo zraní. Mnohdy kritizujeme jen, abychom ulevili vlastní potřebě něco okomentovat, ale výsledek to ve většině případu kladný nemá.

Pokaždé, když teď budu řešit nějaký konflikt nebo se někomu budu snažit porozumět, tak na místo přehnané kritiky, která by člověku mohla ublížit, se budu usilovněji snažit zjistit, jak to druhá strana vidí.

 

Sebekázeň je další důležitou vlastností, kterou se v nás autor snaží vyvolat

 

-         Vyhýbejte se hádkám, spor vyhraje ten, kdo se nepře

-         Jestli, že se mýlíte uznejte svůj omyl rychle a ochotně

-         Nechte hovořit druhého

-         Sporné situace řešte přátelsky

 

Tyto další myšlenky mi nejvíce utkvěli v hlavě, protože nejvíce zasahují do každodenního života a také úzce souvisí s komunikací v týmu. Když tyto zásady budeme dodržovat, máme velký předpoklad na to stát se oblíbeným u lidí. Zpřístupníme se ostatním a komunikace s námi bude jednak snadnější, a lidé s námi budou komunikovat rádi.

 

Myslím, že se v týmu dá také využít přístup pozitivní motivace, který Carnegie vyzdvihuje.

Uvádí ho na příkladu zaměstnance, který má uklidit prodejnu pro důležité zákazníky.

Když mu to sdělí rozkazem, bez důvodu, tak zaměstnanec bude nespokojený, nebude mít motivaci a práci bude dělat s odporem a odrazí se to na jeho výsledku. Kdežto, když mu sdělí důležitost problému, a že právě on se může podílet na jeho řešení, a že díky němu by prodejna mohla získat nové zákazníky, bude k tomu přistupovat zcela jinak.

 

 

Další důležitou zásadou pro tým je určitě: ¨Povzbuzujte druhé, chyba se dá snadno napravit¨

Autor nás varuje, co vše se může stát, když někomu spíše budeme vyčítat problém a dávat mu jej za vinu, než abychom mu pomohli s jeho řešením, popřípadě mu pomohli předejít.

 

 

Zajímavé myšlenky

 

Na chyby upozorňujte nepřímo

 

Nešetřete chválou, pochvalte sebemenší zlepšení

 

Začněte vždy chválou a upřímným poznáním

 

Než začnete někoho kritizovat, hovořte nejdříve o vlastních chybách

 

 

Závěr

 

Obohacují kniha, která vede k tomu, dle mého přesvědčení, jak být dobrým člověkem, určitě by si ji každý měl přečíst, a ne jednou. Je to kniha, která bude mít dopad na karierní život, a i na ten osobní. Bude ji určitě zajímavé si ji přečíst v další fázi života, nebo jen s odstupem času.

 

 




Hodnocení: 90 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 2

16.09.2024

Kategorie: Jiné

Body: 2

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Management

Body: 3

15.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

15.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: