Jak získávat přátele a působit na lidi


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 07.11.2021

Jak získávat přátele a působit na lidi   Dale Carnegie

JAK ZÍSKÁVAT PŘÁTELE A PŮSOBIT NA LIDI

Stručný popis knihy

Knížka je rozdělena do 4 částí. Již v úvodu nám autor nabízí cíl, kterého můžeme po přečtení knihy dosáhnut v podobě 8 směrů ve kterých se zlepšíme.


1)zakl. způsoby jednání s lidmi z

2)jak se stát oblíbeným

3)jak získat druhé na svou stranu

4)buďte skutečně vůdčí osobností

Hlavní point - neodsuzovat lidi, mít milý přístup a nekritizoval je za jejich chyby. Umět je ocenit a vidět problém jejich očima. Nezaměřovat se jen na sebe, ale být pozorný k druhým a řádně je vyslechnout = Kouzlo naslouchání.


Proč jsem si knihu vybrala

Po dokončení 8-letého gymplu, kdy jsem všechny ty roky byla ve stejném kolektivu, měla svoji partu přátel a kvůli své introvertní povaze nevyhledávala nové přátele, jsem si uvědomila, že změna ,která mě čeká, bude fakt velká a já bych se na ni měla více připravit. Věděla jsem , že půjdu do úplně jiného kolektivu, budu si muset najít nové kamarády a nebo se třeba naučit oslovovat nové zákazníky. Ten strach z toho byla asi moje největší motivace si knížku přečíst. Knížka se mi také hodí do mého learning contractu v rámci něhož si chci zlepšit komunikaci.


O co mě kniha obohatila (teorie)


Základní způsoby jak jednat s lidmi

1. Nikdy nikoho nekritizuje, neodsuzuje, a nestěžujte si

2. Poctivě a upřímně oceňuje druhé. Své uznání ji dejte najevo (žádné lichotky)

3. Vzbuďte v druhých naléhavou chuť daný úkol vykonat – do budoucna k leadershipu, najít jejich vnitřní motivaci a inspirovat je. Začít u sebe


Způsoby jak se stát oblíbeným

1.opravdově se zajímejte o druhé - ptát se lidí na jejich cíle, pamatovat si problémy, kterým si lidé prochází a když najdu řešení, tak ho s nimi sdílet. Jak už jsem psala ve své eseji na radikální otevřenost, až hlavně po přečtení této knihy jsem si uvědomila, jak je důležité projevit opravdový zájem o lidi a došlo mi (bod 4.), že jsem celý svůj život spíše poslouchala než naslouchala. Řekla bych, že je to i hodně tím ,že jsem stydlivá a mluvení s lidmi mi často dělá potíže, jsem nervózní a mezitím co někdo mluvil jsem už nad danou věcí přemýšlela a už v hlavě připravovala odpověď a reakci. Chtěla jsem to hned vyzkoušet a od té doby bych řekla, že jsem hodně zlepšila. Ze začátku mi to dělalo velký problém a měla jsem v hlavě hrozný zmatek a moje odpovědi poté nedávali moc smysl protože jsem pokaždé vařila z vody. Obvzlášť na našich TS jsem se musela omlouvat, že se snažím naslouchat a proto nic neříkám nebo nevím co na to říct.

2.usmívejte se

3. jména jsou důležitá

4.umějte naslouchat, povzbuzujte druhé aby hovořili o sobě -  Poslouchat druhou stranu bez zaujetí a bez myšlenek v hlavě je obtížnější než se zdá.

5.mluvte o tom co zajímá druhé - Na moji poslední zákaznické schůzce jsem se bavila s podnikatelem, který vykupuje auta. Řekl, že když jede za zákazníkem, jen 10% z toho co řekne se týká aut. Projevuje osobní zájem a baví se o tom co zákazníka zajímá.



Jak získat lidí na svou stranu

1.vyhýbejte se hádkám. Spor vyhraje ten, kdo se nepře : v mém případě radši držím hubu a krok, nebo odcházím. Hádky jsou pro mě absurdní, ať už chci zapůsobit nebo ne.

2. Ukažte druhým, že je respektujete a nikdy nikomu neříkejte že se mýlí

3. Jestliže se mýlíme uznejte svůj omyl rychle a ochotně : aneb chybami se člověk učí, nebojte se je dát najevo. Ustupte svému egu a přiznejte, že jste tentokrát tu pravdu neměli, nebo že jste udělali chybu.

4. Pokud řeším sporné situace, začínám přátelsky (ale konfrontuji přímo a s osobním zájmem)

5. Veďte druhé hned od počátku ke kladným odpovědím – druhý den v TAPu při našem úkolu znásobit stovku,  jsem si ověřila poučku, že pokud chci, aby mi lidé odpověděli kladně nesmím svou otázku začínat s NE (nechceš, nedáš si, nemáš chvilku?)

6. Nechte hovořit druhého – Tuhle zásadu jsem si také vyzkoušela a praktikuji do teď a musím potvrdit, že v mnohých situacích funguje, jak už na zákaznických schůzkách tak v TAPu s kamarády. Je zajímavé si všímat, jak často otázku nebo zájem opětují.  Je to přesně, jak říkala Jana na Workshopu o zák. schůzkách. „Kolikrát za vámi někdo přišel a chtěl slyšet váš životní příběh…neodmítli byste ho, protože každý rád mluví o sobě“ .. nemusí to být ani tak životní příběh, stačí jen jednoduchá otázka a člověk se rozhovoří sám a rád.

7. Přesvědčte druhého, že nápad vznikl v jeho hlavě

8. Snažte se upřímně dívat na věci očima druhého – tahle zásada mi přijde v pozici člena týmu velmi důležitá. Měli bychom se snažit být empatičtí a tolerovat ostatní členy, protože každý z nás je jiný a vidí věci jinak a pokud se chceme pochopit musíme se vžít do role toho druhého. (viz. Pokud má třeba na TS někdo odlišný názor nebo to co se řeší vnímá jinak)

9. Berte ohled na představy a přání druhého

10.Druzí jsou charakterní. Dovolávejte se ušlechtilých pohnutek

11.Podávejte své myšlenky přitažlivým způsobem

12.Podnítit v lidech touhu po vyniknutí (soutěživosti)


Důležité myšlenky, které jsem si odnesla

Vzdělání : schopnost vyžít situací které se nám naskytnou.. není to nabytí znalosti ale schopnost jednat

Rozdíl mezi oceněním a lichotkami - to první je upřímné a vychází ze srdce a to druhé neupřímné a vychází z úst

Na lidí zapůsobíme pokud budeme mluvit o tom co zajímá je a ukážeme jim jak dosáhnout jejich cílů

Štěstí není ve vnějších podmínkách, ale závisí na vnitřním rozpoložení. Spočívá v kontrole našich myšlenek. Svět je takový jaký je, záleží jen na nás jak ho budeme vnímat

Každý člověk, kterého potkám mě nějakým způsobem převyšuje, proto se od něj učím

Když si dva lidé přitakávají, potom jeden z nich je zbytečný

Myšlenka vládne tělu

Sebekritika je mnohdy lepší než sebeobrana a obviňování

Kolik pozornosti věnuji svým záležitostem a problémům a kolik času věnují druhým?

Nezmiňovat, že se protistrana mílí - upozorňovat nepřímo, aby si na to přišla sama

Nehnat se za tím co chci já, ale porozumět po čem prahnou ostatním a co je v jejich zájmu

Upřímný zájem o každého je největší bohatstvím pro všechny



Hodnocení 8/10

Velmi mě překvapilo, že knížka byla vydaná už před takovou dobou a že myšlenky v ní jsou nadčasové a přijde mi, že by si knihu měl přečíst každý, kdo by se v komunikaci s lidmi chtěl zlepšit nebo knížce i přes své předsudky dá šanci, na závěr už bych jen dodala, že kniha má trošku nešťastný název oproti tomu co předává.  Ke konci už se myšlenky často opakují a zásady vypsané na konci každé kapitoly dostatečně shrnuli hlavní myšlenku rozepsanou na dalších 10 stránkách. Některé části u knihy mi přišli (hlavně z 2. a 3 části) už mi přišly moc manipulativní, ale to můžou být asi všechny poznatky z psychologie. Kniha mi hodně pomohla s komunikací, teď už vím, na co se mám více zaměřovat, ale taky to, jakým způsobem komunikovat se členy týmu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Tomáš Konrád - 28.11.2021 - 22:27


Splnila teda kniha tvé očekávání (získání kamarádů, oslovení zákazníků)? Jsem rád, že ti kniha ve výsledku s komunikací pomohla. V kterých z uvedených zásad jsi zjistila své slabiny a ve kterých své přednosti? A jaké poznatky tě v komunikaci posunuly nejvíce?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: