Jak získávat přátele a působit na lidi


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 30.09.2024

Jak získávat přátele a působit na lidi   Cale Carnegie

Knihu jsem si vybral kvůli názvu, také jsem ji měl dlouho na seznamu četby.


Základní způsoby jednání s lidmi

Lidé sami sebe zpravidla z ničeho nevinní, ať už spáchali sebehorší věc

Kritikou zpravidla nedosáhneme trvalých změn, naopak v jejím důsledku často vyvoláme hořkost či vztek.

Uděláme-li něco špatného, obviňujeme každého kolem, jen ne sebe sama. Všichni jsme takoví.

Berme jako fakt, že osoba, již kritizujeme a odsuzujeme, se pravděpodobně ospravedlní a na oplátku napadne nás.

„Nesuď, abys nebyl souzen.“

Ostrá kritika a výčitky téměř nikdy nevedou k žádnému výsledku

Místo toho, abychom odsuzovali druhé, snažme se je pochopit. Snažme se je pochopit, proč se chovají, jak se chovají. Je to rozhodně výhodnější a poutavější než kritika. Přináší to také více soucitu, snášenlivosti a laskavosti.

Nikdy nikoho nekritizujte, neodsuzujte a nestěžujte si.

 


Existuje jen jediný způsob, jak přimět druhého k tomu, aby něco udělal. A spočívá v tom, že takového člověka přesvědčíte, aby si sám přál onu věc udělat.

Jediný způsob, jak vás mohu přimět k tomu, abyste něco udělali, je, že vám dopřeji oč jde vám samotným.

Sigmund Freud řekl, že ať konáme cokoli, naše motivace vychází ze dvou zdrojů: ze sexuální potřeby a z touhy vyniknout.

Doktor Dewey zase řekl, že nejsilnější lidskou pohnutkou je „touha stát se důležitým“

Jako lidé máme sžíravou, neutišitelnou potřebu uznání.

Pokuste se za sebou na cestách každodenního života zanechávat jiskřičky vděčnosti.

Poctivě a upřímně oceňujte druhé. Své uznání jim dejte najevo.

 




Jediný způsob, jak zapůsobit na druhé, spočívá v tom, že budete mluvit o tom, co zajímá je, a ukážete jim, jak dosáhnout cílů, které si vytýčili.

Ptejme se sami sebe: „Jak docílit toho, aby to ten druhý opravdu chtěl udělat?“

Zkusme se vcítit do druhého a vidět všechno, jak svýma, tak jeho očima.

Ti vzácní lidé, kteří nesobecky slouží druhým, mají neobyčejný úspěch.

Nejlepší způsob, jak motivovat druhého, aby pro vás něco udělal, je ukázat mu, co tím on sám získá.

Vzbuďte ve druhých naléhavou touhu daný úkol vykonat

 

Šest způsobů, jak se stát oblíbeným

Za 2 měsíce si můžete získat mnohem více přátel tím, že se budete upřímně zajímat o druhé, než když kdybyste se dva roky snažili přimět druhé k zájmu o vás samotné.

Člověk, který se nezajímá o druhé, mívá největší potíže ve svém životě a zpravidla nejvíc zraňuje druhé. U těchto lidí je třeba hledat zdroj veškerých selhání lidského pokolení.

Opravdově se zajímejte o druhé.

„Lidé, kteří se smějí, řídí druhé, vyučují a prodávají mnohem snáze, a dokonce i vychovávají šťastnější děti. Váš úsměv v sobě nese mnohem více informací, než když jste zamračení. To je také důvod, proč je mnohem efektivnější metodou výuky povzbuzování, nikoli trestání.“

Většina lidí je tak šťastná, jak si usmyslí. Záleží na tom, jak o daných situacích smýšlíte.

„Člověk, který se neumí usmívat, nesmí otevřít krám.“

Usmívejte se.

Dobrá obchodní i politická taktika je něco po někom pojmenovat.

Zapamatujte si, že každému zní jeho vlastní jméno příjemně a je pro něho tím nejdůležitějším.

Jestliže byste rádi byli dobrými partnery pro rozhovor, buďte pozornými posluchači. Chcete-li se stát zajímavými, zajímejte se o druhé. Dávejte lidem otázky, na které budou rádi odpovídat. Povzbuzujte je, aby hovořili o sobě a o tom, čeho dosáhli.

Naslouchejte. Povzbuzujte druhé, aby hovořili o sobě.




Nejlepší cesta k srdci každého člověka vede skrze věci, kterých si nejvíce považuje.

Mluvte především o tom, co zajímá druhé

Mluvte s lidmi o nich samotných

Dopřejte druhému pocit důležitosti. A udělejte to upřímně.

Jak získat druhé na svou stranu

-           Podívat se na látku logiky a argumentace (téma)


Jak získat druhé na svou stranu

VYHÝBEJTE SE HÁDKÁM. SPOR VYHRAJE TEN, KDO SE NEPŘE.

Každá hádka je předem prohraná

UKAŽTE DRUHÝM, ŽE RESPEKTUJETE JEJICH NÁZORY. NIKDY NIKOMU NEŘÍKEJTE, ŽE SE MÝLÍ.

Jestliže se mýlíte, uznejte svůj omyl rychle a ochotně.

KDYŽ ŘEŠÍTE SPORNÉ SITUACE, ZAČÍNEJTE PŘÁTELSKY.

Záporná odpověď „ne“ je nejhůře překonatelnou překážkou. Hrdost pak velí, abychom si stáli na svém. Pokud možno zabraňte nesouhlasu druhé strany. Zdůrazňujte od počátku to v čem spolu souhlasíte.

PŘIMĚJTE DRUHÉ, ABY S VÁMI OD POČÁTKU SOUHLASILI.

„Jestliže chcete získat nepřátele, naparujte se před svými přáteli. Ale jestliže chcete získat přátele, nechte je, ať se před vámi mohou sami blýsknout.“

NECHTE HOVOŘIT DRUHÉHO.

PŘESVĚDČTE DRUHÉHO, ŽE NÁPAD VZNIKL V JEHO HLAVĚ.

Až budete příště chtít prodávat nebo o něco žádat, pokuste se prvně promyslet celou věc z pohledu druhé osoby, Zeptejte se sami sebe: „Proč by to vlastně měl dělat?“

SNAŽTE SE UPŘÍMNĚ DÍVAT NA VĚCI OČIMA DRUHÉHO.

Kouzelná věta zastavující hádky, odstraňující zášť:

„Vaše pocity vám nemám za zlé. Kdybych byl na vašem místě, nepochybně bych cítil totéž.“

BERTE OHLED NA PŘEDSTAVY A PŘÁNÍ DRUHÉHO.

 

Předpokládejte, že druzí jsou charakterní. Dovolávejte se ušlechtilých pohnutek.

 

Podávejte své myšlenky dramatickým způsobem.

 

Probuďte v lidech touhu vyniknout.

Jak změnit lidi, aniž byste se jich dotkli, nebo v nich dokonce vyvolali hněv

ZAČNĚTE VŽDY CHVÁLOU A UPŘÍMNÝM UZNÁNÍM.

NA CHYBY UPOZORŇUJTE NEPŘÍMO. VYHNĚTE SE SPOJCE „ALE“.

NEŽ ZAČNETE NĚKOHO KRITIZOVAT, HOVOŘTE NEJDŘÍVE O VLASTNÍCH CHYBÁCH.

NAMÍSTO PŘÍMÝCH ROZKAZŮ POKLÁDEJTE OTÁZKY.

UMOŽNĚTE DRHÝM, ABY SI ZACHOVALI TVÁŘ.

Metoda spočívá v tom, že namísto kritiky chválíme. Když potlačíme kritiku a zdůrazníme pochvalu, posílíme v lidech dobré pohnutky – a ty špatné vymizí, protože jim nevěnujeme pozornost.

VYZDVIHNĚTE I SEBEMENŠÍ ZLEPŠENÍ, POCHVALTE KAŽDÉ ZLEPŠENÍ, BUĎTE „UPŘÍMNÍ V UZNÁNÍ A NEŠETŘETE CHVÁLOU

POKUD CHCETE DRUHÉ PŘIMĚT KE KÝŽENÉMU CHOVÁNÍ, DEJTE JIM NAJEVO, ŽE O NICH MÁTE TO NEJLEPŠÍ MÍNĚNÍ.

POVZBUZUJTE DRUHÉ. NAZNAČTE JIM, ŽE CHYBA SE DÁ SNADNO OPRAVIT.

SNAŽTE SE, ABY LIDÉ UDĚLALI TO, CO JIM NAVRHUJETE RÁDI.


ATP:

Více se ptám než mluvím a zajímám se o druhé. Tohle pravidlo používám asi nejvíce z této knihy - Nikdy nikoho nekritizujte, neodsuzujte a nestěžujte si.

Společně s - Poctivě a upřímně oceňujte druhé. Své uznání jim dejte najevo.

Odnaučuji se a vědomě dávám pozor na to, abych neříkal "ALE"

A poslední - UKAŽTE DRUHÝM, ŽE RESPEKTUJETE JEJICH NÁZORY. NIKDY NIKOMU NEŘÍKEJTE, ŽE SE MÝLÍ. - zde je hodně důležitá práce se svým egem. Pochopit, že je úplně v poho, že někdo jiný má jiný názor a naopak, že je to boží.






Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: