Esej : Jak získávat přátelé a působit na lidi
Motivaci k přečtení této knihy jsem dostal v kvůli chtíči se zdokonalit v komunikaci s ostatními a ukotvení si schopnosti být efektivní v rámci řešení životních situací. Kniha mi ukázala mnoho metod , které mi pomohli vyřešit spoustu situací a sporů v mém okolí , které vedli k pozitivním závěrům.
6 způsobů jak docílit toho , aby vás lidi měli rádi
- Opravdu se zajímejte o ostatní – ukázat náš zájem v ostatních budí výborný dojem – přátele si uděláme tak že se o ně budeme zajímat
- Usmívejte se je to zpráva dobré vůle – pokud se na lidi kolem nás smějeme , vrací nám to zpět a tvoří to pozitivní výsledek v komunikaci a o to lépe si nás zaškatulkují
- Pamatujte , že jméno je pro každého z nás tím nejzvučnějším a nejdůležitějším zvukem v každém jazyce – Jméno je identita a dělá nás unikátním. Vlastní jméno je pro nás osobně tím nejdůležitějším. Zkomolením někoho jména dáváme najevo o nedostatečném zájmu druhého. Byznysman který nezná dobře jména svých klientů o něm vypovídá , že ho nezajímá velká část jeho podnikání.
- Buďte dobrým posluchačem – povzbuďte ostatní ať mluví sami o sobě. Tím , že někomu umožníme mluvit o sobě samotném učiní osobu cítit se důležitě a polichoceně.
- Mluvte o zájmu druhé osoby. Lidé s větším nadšením mluví o tématech , které zajímají je něž témata které chceme řešit my. Poznejte blíže cíle druhého , prostudujte jejich zájmy. Mluvte s lidmi o nich samotných a budou poslouchat celé hodiny.
- Nechce danou osobu cítit se důležitě a udělejte to upřímně. Vyvarujte se věcem , které snižují druhou osobu.
Take out :
– nekritizujte , neodsuzujte , nestěžujte si - Lidé jsou tvorové s emocemi a jsou motivováni svým egem a hrdostí . Kritizování lidí je vždy staví do defenzivy a nahází pak cesty k racionalizaci svých činů. Kritika ranní lidskou hrdost.
– Udávejte čestná a upřímná uznání - naše touha po chvále nás motivuje zdolávat jakékoliv cíle – je nutné uznání uspořádat realisticky a neříkat věci , které opravdu tak nemyslíme.
– Zajímejte se o zájmy ostatních osob – jediným způsobem jak ovlivnit ostatní je mluvit o tom co ostatní chtějí a ukázat jim jak toho dosáhnout.
– Nemluvte o tom co chcete vy , ale zajímejte se o to co chtějí ostatní a ukažte , že jim chcete pomoct
– Jedinou cestou jak získat to nejlepší ze sporu je ….. se mu vyhnout !
– Nikdy neříkejte : NEMÁTE PRAVDU ! – Když jsou lidi nařčeni , že nemají pravdu tak začnou svůj názor tvrdě bránit , tím ztratí pohled na původní myšlenku a konverzace směřuje k záhubě.
– Pokud se mýlíte tak to přiznejte rychle a důrazně – přiznání naší chyby pomáhá a ukazuje šlechetnost odpuštění. Omluva přinese lepší výsledky a je to lepší než se bránit když nás někdo nařkne z naší chyby
– Odolejte nutkání při komunikaci vždy druhou osobu přerušit. Pokaždé když druhou osobu přerušíme cítí se nevyslechnuta
– Snažte se upřímně vidět věci z pohledu druhé osoby – zvažte nápady a pocity druhé osoby. Pomůže vám to poodkrýt zájmy vaší protistrany
– Začněte prioritně mluvit o věcech na které dostanete odpověď ANO – začněte s tím na čem se s protistranou shodneme.
– Začněte chválou a upřímným uznáním ostatních. Vždy je lepší poslouchat nepříjemné věci po tom co jste slyšeli chválu za věci , které se vám povedli.
– Pokud někomu chceme říci kritiku , začněte vždy první u sebe. Řekněte kde jste chyby v minulosti udělal vy a následně na to řekněte chyby druhého. Tím se vyhnete obranému systému druhé a pochopí , že na daný úkol / projednávaný segment může chybu udělat kdokoliv a bude tím pádem více naslouchat naší zpětnou vazbu a proti strana pochopí že na chybovosti není sám.
– Pokládejte otázky místo rozdávání rozkazu – dovoluje to naší protistraně dospět k vlastnímu závěru a stimuluje to kreativitu naší protistrany k lepšímu výsledku.