Zajímavé myšlenky
Podtrhl důležitost vše ihned převádět do praxe, jinak to zapomeneme.
Měli bychom vždy začít u sebe.
Lidé - jsou bytosti plné emoci, nejednají 100% racionálně.
Neodsuzovat druhé, ale snažit se je pochopit.
Všichni chceme byt důležití, což je jedna z potřeb, kterou máme.
Nešetřit na chvále, nehledat na ostatních jen chyby, ale vidět to dobré.
Když něco někomu říkáme/prodáváme, tak by to nemělo být stylem co si přeji já, ale proč by to měli dělat – vnitřní motivace.
Vcítit se do druhého a vidět svět očima ostatních - v čem pomoct jim, ne jak to pomůže mě, zaměřit se na jejich problém.
Takový lidé nemají v podstatě konkurenci.
Usmívat se do telefonu a celkově všude.
Pamatujte si jména lidi - lidi se zajímají jen o svoje jména.
Věnujte pozornost ostatním, naslouchejte.
Mluvte o tom co chtějí druzí. (za mě využitelné jen v marketingu)
Nečiňte to, co nechcete aby ostatní činili vám, čiňte to, co chcete, aby činili ostatní vám.
Pozornost a ocenění.
Buddha „nenávist nikdy neukončíte ničím jiným, než láskou a nedorozumění se nevysvětil jinak, než s použitím taktu, diplomacie, vstřícnosti a upřímnou snahou vidět věci očima druhého” – věta, kterou se snažím řídit. Hodně krásná věta a to nejzajímavější z knihy.
Člověk, se kterým mám konflikt – měl bych mu chtít pomoci mi (stejné jako - osobní zájem RO).
Naučte se přiznat svou chybu.
Přátelsky přístup - začínejte přátelsky.
Začněte tak, aby vaši zákazníci nejdřív řekli ano a pak tíhli na konci také k odpovědi „ano“? - zapomenou na odpor. Ale v Nikdy nedělej kompromis psali, že když řekneme „ne“, tak už si ulevíme a nebudeme mít pocit, ze nemůžeme „ne“ říct a budeme víc přesvědčeni o svém „ano“.
Nechte hovořit druhého.
Přesvědčte druhého ze nápad vznikl v jeho hlavě.
Snažte se upřímné dívat na věci očima druhého.
ATP a názor
Strašně moc mě to nebavilo. Autor tam popisoval z 95% věci, co dávno vím. Zároveň je zbytečně rozpitvával, což dělá většina autorů, takže se s tím budu muset už smířit. ATP moc nevím, jak udělám, jelikož s lidmi nerada manipuluji a toto je za mě dost prokouknutelné a vím, že když se o mně někdo takhle zajímá, tak to dělá proto, abych ho měla ráda nebo se chce on sám cítit dobře. Když tohle někdo používá, tak je mi to často nepříjemné a jsem raději, když se o mně lidé zajímají, protože sami chtějí. Mám raději vztahy upřímně založené. Něco z toho se dá využít spíše v marketingu a některé ty věci jsem si alespoň zase připomněla.