Jak získávat přátelé a působit na lidi


2 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 21.10.2021

Jak získávat přátelé a působit na lidi   Dale Carnegie

Na tuto knížku jsem matně zahlédnul sepsané eseje v esej bance a následně se tedy rozhodl knížku poslechnout. Bylo to poprvé, kdy jsem poslouchal audioknihu a myslím si, že to není od věci.

Esejí je v esej bance na tuto kniho nespočet, proto s radostí přináším další esej do sbírky.


Proč jsem si knihu vybral?

Již samotný název mě nadchnul pro její "přečtení", chtěl jsem se zlepšit v mém chování k lidem, či potencionálním zákazníkům. 

Zároveň se v mém cloudu nacházela jako jediná audiokniha a bral jsem to tedy jako možnost k vyzkoušení audioknih. 

 

Jak získat co nejvíce z audioknihy?

Díky poslouchání mé první audioknihy jsem si uvědomil, že je opravdu důležité zapisovat si podstatné, či jinak zajímavé pasáže. Vždy jsem se musel o pár sekund vrátit a danou pasáž, nebo myšlenku zapsat do poznámek.

 

Myšlenky a zásady, které jsem si odnesl:

Opravdově se zajímejte o druhé

Člověk, který se nezajímá o druhé má největší potíže v životě a zraňuje tím druhé. 

Usmívejte se.

Úsměv má velkou moc, dokonce jde slyšet i přes telefon. Uvědomil jsem si, že úsměv má opravdu velkou a silnou moc. Pokud telefonuji se zákazníkem, či i operátorem a začnu se usmívat, automaticky se začne usmívat i druhá strana. Celý hovor díky tomu nabyde na kvalitě a příjemnosti. Samozřejmě se úsměv dá aplikovat i face to face.

Zapamatujte si, že každému zní vlastní jméno příjemně a je pro něj nejdůležitější.

Jméno je osobní a odlišuje jednotlivce od davu lidí. Ze zkušenosti vím, že pokud potřebuji nějaký požadavek po druhé osobě a užiji její jméno. Požadavek se rázem změní na odlehčenější a příjemnější.

Naslouchejte, povzbuzujte druhé, ať hovoří o sobě.

Moc rád bych se pozastavil na prvním bodu a to u naslouchání. Je to velice důležitá část u Training sessions s týmem, ze začátku nám naslouchání dělalo problém, ale s čistou duší mohu říct, že je to o dost lepší.

Vyzdvihněte i sebemenší zlepšení, nešetřete chválou.

Každý je rád chválen, pokud je chvála konkrétní, tak ji daný člověk bere jako upřímnou. Tímto pravidlem by se měl řídit každý manager, leader apod.

Přesvědčte druhého, že nápad vznikl v jeho hlavě.

Snažte se upřímně dívat na věci očima druhého.

Berte ohled na představy a přání druhého.

 

-Každý o sobě rád mluví a chce na světě něco zanechat. (hodí se na zákaznické návštěvy)

 

Co jsem si odnesl?

Rozhodně jsem se posunul díky knize v samotném působením a jak se k lidem chovám. V některých zásadách jsem se jen utvrdil, že opravdu fungují a že je vlastně už dávno v životě používám. 

Moc rád bych tyto zásady zakomponoval do zákaznických schůzek, které jsou v mém případě už za rohem.

Také bych chtěl více používat techniku naslouchání i mimo TS, tedy v každodenních situacích a nechal danou osobu vyjádřit v „plné palbě“ bez přerušování. 



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jonáš Plichta - 25.10.2021 - 09:30


Díky tvé eseji jsem si uvědomil, že kniha toho nabízí opravdu hodně pro zákaznické schůzky a pro to abychom mohli všichni lépe růst. Myslím, že poznatky z knihy k tématu zákaznických schůzek by mohly být zajímavé pro TS. Co si o tom myslíš? Šel bys do toho Mojo?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: